וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

16.4.2008 / 3:36

בנדיקטוס ה-16 נחת לביקור ראשון בארה"ב וזכה לקבלת פנים מהנשיא. עוד במטוס הצהיר כי ימנע הצטרפות פדופילים לכמורה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הגיע אמש (שלישי) לוושינגטון. טרם נחיתתו לביקורו הראשון בארצות הברית, כבר הכריז האפיפיור כי הוא "חש בושה עמוקה" לגבי מעורבות כמרים קתולים בפרשיית ניצול מיני של נערים. שערורייה שהכתימה את תדמית הכנסייה הקתולית במדינה.

"אנחנו נמנע לחלוטין כניסתם של פדופילים לשורות אנשי הכמורה", אמר בנדיקטוס במהלך טיסתו מרומא לארצות הברית. לדבריו, הכנסייה תבחן היטב מועמדים לתפקידי כמורה, "כך שרק ההגונים יוכלו להצטרף". הכס הקדוש ציין כי "חשוב יותר שיהיו כמרים טובים מאשר שיהיו כמרים רבים". השערורייה שהתרחשה ב-2002 נגרמה בעקבות חשיפת התעללות של כמרים בנערים . בעקבותיה נאלצו בישופויות בארצות הברית לשלם 2 מיליארד דולרים לתיקון נזקים וחמש מהן פשטו את הרגל.

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש קיבל את פניו של האפיפיור עם נחיתתו. במקום לא נישאו נאומים, אולם צופים רבים שנכחו במקום פצחו בשירת "יום הולדת שמח" לאפיפיור, שהיום מלאו לו 81 שנים.

במהלך הביקור, שיארך שישה ימים, צפוי האפיפיור לנאום באו"ם, לנהל מיסות ענק באיצטדיוני בייסבול ולהיפגש עם אנשי חינוך קתולים ומנהיגים מדתות אחרות. בנוסף, יבקר האפיפיור בבית כנסת בניו-יורק ויאחל לקהילה היהודית שם פסח שמח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully