וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום דמים בעירק: 70 הרוגים

שי אילן

15.4.2008 / 20:46

בפיצוץ מכונית תופת בבעקובה נהרגו 40 בני אדם. עדי ראייה מתארים מחזות קורעי לב. פיגועים נוספים היו היום בכל רחבי עירק

כשבעים בני אדם נהרגו אתמול (שלישי) בעירק, בשרשרת של פיגועים ואירועים אלימים. ארבעים בני אדם נהרגו בהתפוצצות מכונית תופת סמוך לבית משפט בעיר בעקובה. שמונים בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע - הקשה ביותר שהיה בעירק בחודש האחרון. בין ההרוגים היו שוטרים, נשים וילדים, אחדים מהם לא ניתן היה לזהות, ועדי ראייה דווחו על מחזות קורעי לב של קרובים שניסו לזהות את בני משפחתם בבתי החולים. הפיצוץ גרם גם נזק רב לבתים ולכלי רכב שהיו בסמוך. כתבים של רשתות זרות במקום דווחו על מהומות שפרצו עם היוודע תוצאות הפיצוץ.

בעקובה היא מעוז של אל קאעדה, ונחשבת לאחת הערים המסוכנות ביותר כיום בעירק. זמן קצר אחרי הפיגוע בבעקובה התפוצץ מחבל מתאבד בעיר רמדי והרג 13 בני אדם. 14 בני אדם נוספים נפצעו באירוע שהתרחש במסעדה בעיר. בבגדד נהרגו שני פועלים בהתפוצצות מטען צד ואילו בעיר קרדה התפוצצה מכונית וגרמה למותו של אדם אחד.

ארצות הברית האשימה את אל קאעדה בפיגועים בבעקובה, רמדי ובגדד. צבא ארצות הברית פרסם ידיעה בה הוא מגנה את "הקיצוניים בעלי פילוסופיה של שנאה" על שהרגו חפים מפשע. מספר האירועים האלימים בימים האחרונים מתרבה, ומזכיר את סדרי הגודל לפני הרגיעה היחסית שהושגה מאז חודש אוגוסט שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully