וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה ברזולוציה גבוהה

אמיתי זיו

15.4.2008 / 16:37

yes ו-HOT מוסיפות ערוצים לשידורי ה-HD ללא תשלום נוסף. טכנולוגיית ה-HD מציעה איכות שידורים וסאונד משופרים

yes תעלה בשבוע הקרוב את ערוץ MGM, ערוץ סרטים קלאסיים, באיכות HD. בכך מצטרף הערוץ לערוצי ה-HD האחרים של yes: ערוץ סדרות, ערוץ סרטים, שידורי ספורט 5 ונשיונל ג'יאוגרפיק. המהלך של yes מגיע שבועיים אחרי שהמתחרה HOT הודיעה על הוספת ערוץ יורוספורט HD, שיתווסף גם הוא ללא תשלום ללקוחות HOT ב-HD ב-25 למאי.

בחבילת הערוצים של HOT ב-HD נכללים גם הערוצים ספורט 5, נשיונל ג'יאוגרפיק וערוץ VOOM שמכיל תכני ספורט אקסטרים ואיכות חיים. התשלום החודשי ללקוח לחבילת HD עומד על 55 שקל לחודש, זאת בנוסף לחבילה הקבועה.

ייתכן שהתחרות תגרום לכך שגם בעתיד החברות ימשיכו להרחיב את ערוצי ה-HD הכלולות בתשלום החודשי של הלקוח, למרות העלות הכספית לחברות של רכישת זכויות שידור של ערוץ חדש.

כבר בדצמבר האחרון הסתמנה חזית ה-HD כמעניינת בתחרות בין החברות, כאשר HOT הודיעה על השקת השירות באופן מפתיע, מספר ימים לפני ההשקה המתוקשרת של yes את השירות. החברות מתחרות גם בשיווק מסכי HD מתאימים לקליטת שידורי HD, כאשר HOT חברה לפנסוניק במבצע שיווקי ו-yes משתפת פעולה עם טושיבה.

טכנולוגיית ה-HD מציעה איכות שידורים טובה בהרבה מזו שאנו מורגלים בה: יותר משני מיליון פיקסלים בכל תמונה בהשוואה לחצי מיליון פיקסלים בלבד בתמונה אנלוגית שמפיקה טלוויזיה רגילה (SD). בשיטת SD תמונה המתקבלת היא צרה, כלומר - היחס בין רוחב התמונה לגובהה על גבי המסך הוא 4:3 וזאת לעומת טכנולוגיית ה-HD המציעה תמונה רחבה ביחס של 16:9. יחס זה קרוב יותר לפרופורציות הצפייה בקולנוע. גם הסאונד המתקבל בשיטה זו משופר: כל התוכניות מועברות באיכות דולבי דיגיטל, באמצעות שישה ערוצי שמע במקביל.

חג הפסח מיטיב עם החברות

חג הפסח עושה טוב לחברות. ב-yes מדווחים על עלייה של 18% בחודש האחרון בהזמנות הממיר המקליט yesMAX. בחברה מסבירים שלקוחות רבים עתידים לצאת לחופשות בארץ ובחו"ל ומעוניינים להקליט את התוכניות האהובות עליהם באמצעות הממיר המקליט. לפי דיווחי yes מתחילת השנה נמכרו 30 אלף ממירי yesMAX וסה"כ יש מעל 100 אלף לקוחות בשירות מאז הוא הושק בפברואר 2007.

ב-HOT השיקו לפני שבוע קמפיין שיווקי חדש בעלות של 2 מיליון שקל בו הוצעה הצטרפות לחבילת שירותי טריפל (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון) כאשר כל ערוצי הטלוויזיה של החברה יוצעו במחיר מבצע נמוך יחסית של 199 שקל לחודש. כעבור מספר ימים דיווחה החברה על הכפלת קצב הגיוסים לחבילות טריפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully