וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר הדין של בניזרי - מיד אחרי החג

נתיב נחמני ופנחס וולף

15.4.2008 / 20:12

ביהמ"ש המחוזי יקבע את עונשו של הח"כ המורשע בקבלת שוחד ב-27 באפריל. בטיעונים לעונש נטען כי "גזר הדין צריך לשדר מסר חד משמעי לציבור"

גזר הדין של ח"כ שלמה בניזרי (ש"ס), שהורשע לפני כשבועיים בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, יינתן בעוד כשבועיים, ב-27 באפריל. היום (שלישי) דרשה הפרקליטות מבית המשפט המחוזי בירושלים להטיל על בניזרי שבע שנות מאסר בפועל, קנס כספי משמעותי והטלת קלון.

"קריאת הכרעת הדין מגלה תמונה עגומה ביותר של שחיתות ציבורית רבת היקף הפרושה על פני שנים רבות", כך כתבו עורכי הדין נורית ליטמן ודני ויטמן בטיעוני הפרקליטות לעונש. "ממצאי הכרעת הדין לא מסתכמים במספר מתני שוחד נפרדים ומוגדרים, אלא באווירה כללית שסבבה את היחסים בין בניזרי לסלע".

"נודה, שיש משהו מצער בצורך לטעון לעונש בתיק שבו מורשע שר בעבירות שחיתות ציבורית כה חמורות. משהו מצער בידיעה שבצמרת השלטון יושב אדם שפועל מתוך מניעים פסולים, אך מתיימר לייצג את הציבור ולתת לו דוגמה אישית".

הטוענים סיכמו את טיעוניהם, וכתבו, כי "גזר הדין בתיק זה צריך לשדר מסר חד משמעי לציבור: המעשים חמורים מאין כמותם, אינם דומים לתיקים קודמים של עבירות שוחד במדינת ישראל וגזר דין זה צריך להיות סמן ברור בבחינת תמרור אזהרה צבוע בצבעים עזים".

"הפרקליטות מפלה את נבחרי ש"ס"

ח"כ בניזרי הורשע לפני כשבועיים בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי פסק הדין, קיבל בניזרי מהקבלן משה סלע מאות אלפי שקלים בתקופת כהונתו כשר הרווחה וכסגן שר הבריאות בתמורה להעברת מידע פנימי מדיונים במשרד הפנים והשפעה על החלטות שירות התעסוקה בנוגע להקצאת מכסות לעובדים זרים. פרשנים משפטים העריכו כי בית המשפט יגזור על בניזרי עונש מאסר בשל חומרת העבירות בהן הורשע. מיד לאחר ההרשעה, הודיע בניזרי כי יערער על פסק הדין, וימשיך להיאבק על חפותו.

בנוסף, בית המשפט הרשיע גם פטרונו של בניזרי, הרב ראובן אלבז, בתיווך לשוחד ובקשירת קשר לביצוע פשע. הרב אלבז נחשב לגדול המחזירים בתשובה ועומד בראש ישיבת "מקור חיים".

בש"ס מיהרו להגיב לדרישת הפרקליטות. חברו של בניזרי לסיעה ח"כ דוד אזולאי, טען כי "יש מגמה של אפליה כלפי נבחרי ש"ס. ככל הנראה המפלגה היא לצנינים בעיני האליטות, ובכללן פרקליטות המדינה". אזולאי הוסיף, כי "אני מאמין בצדקת דרכו של הרב שלמה בניזרי, ואני מאמין שבעזרת השם צדקתו תצא לאור". הוא הבהיר, כי "טרם נאמרה המילה האחרונה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully