וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי פוטר והגניבה הספרותית

טלי גולדשטין

15.4.2008 / 14:32

ג'יי. קיי. רולינג, הנמצאת בעיצומה של תביעה למניעת פרסום אנציקלופדיה על הארי פוטר, הפסיקה לעבוד על ספר חדש בשל לחצי המשפט

מחברת סדרת ספרי "הארי פוטר" ג'יי. קיי. רולינג, המנסה למנוע את הוצאתו לאור של "לקסיקון הארי פוטר", העידה אתמול (שני) בפני בית משפט בניו יורק ואמרה שהספר מהווה "שוד לאור יום" של עבודתה הקשה במהלך 20 השנים האחרונות. עוד אמרה רולינג הנרגשת לשופט, כי הפסיקה לעבוד על ספרה החדש לאחר שאיבדה את השראתה בעקבות המקרה.

הסופרת הבריטית בת ה-42 ואולפני "וורנר ברדרס" הגישו בשנה שעברה תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים נגד המו"לית העצמאית "ספרי RDR”, המתכננת לפרסם את "לקסיקון הארי פוטר", אנציקלופדיה בת 400 עמודים שנכתבה על ידי סטיב ואנדר ארק ומבוססת על אתרו הפופולרי www.hp-lexicon.org. "ספרי RDR” רוצה להוציא לאור גרסה מודפסת של האתר שתעלה 24.95 דולרים.

"כולנו יודעים כי הרווחתי מספיק כסף. זוהי לא הסיבה שאני נמצאת כאן", אמרה רולינג. לדבריה, הספר הוא בסך הכל ארגון מחדש של חומריה הנחשב לגניבה ספרותית. עורך דינה של חברת "ספרי RDR” אמר בתגובה שהספר של ואנדר ארק, ספרן במקצועו, לא יפגע במכירות ספרי "הארי פוטר" אלא רק יקדמן.

כשנשאלה רולינג מהי המשמעות של סדרת "הארי פוטר" עבורה, אמרה: "איני רוצה לבכות, אבל זה כמו לשאול אמא מה היא מרגישה כלפי ילדיה. זה נושא מאד אישי עבורי. מדובר פה ב-17 שנים של עבודה קשה, לא בכסף", הוסיפה. שווייה של רולינג, שכתבה את הספר הראשון בסדרה כשהיתה אם חד הורית ענייה, נאמד כיום במיליארד דולר. 400 מיליון עותקים של ספריה נמכרו ברחבי העולם.

רולינג אמרה בעבר שבכוונתה לכתוב אנציקלופדיה משלה של הארי פוטר, שתכלול חומרים חדשים, ולתרום את ההכנסות מהמכירות לצדקה. כעת חזרה בה הסופרת ואמרה כי אינה בטוחה שאכן תכתוב את הספר, זאת בשל הלחצים המקושרים עתה לספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully