וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדע כל אם פונדקאית

קובי מנדל

15.4.2008 / 13:15

זוגות רבים מעדיפים לשכור שירותי אם פונדקאית בחו"ל, כדי לקצר את התהליכים הביורוקרטיים. האם מקבלת כ-42 אלף דולר

זוג המעונין בשירותי פונדקאית ויעשה זאת במסגרת חוקית יוציא מכיסו סכום משוער של 42 אלף דולר. במסגרת לא חוקית, העלות עשויה להגיע ל-125 אלף דולר, ולעיתים אף יותר. התהליך המבוצע בחו"ל נחשב למהיר יחסית, וכמעט נטול ביורוקרטיה חוקית. במסגרת ההליך החוקי בישראל הפונדקאית עוברת אבחון פסיכולוגי, שיחה עם עובדת סוציאלית או פסיכולוגית, בדיקות דם ובדיקות גנטיות, פגישה עם גינקולוג, כתיבת חוזה משפטי ופגישה עם עו"ד ולבסוף מפגש עם וועדה רפואית של משרד הבריאות שמאשרת או דוחה את הליך הפונדקאות המוצג בפניה.

הנתונים עולים מסקירה שביצעה בנושא נעמה זוהר מהמרכז ללימודים אקדמיים. במרכז מציינים כי במסגרת ההליך המקובל, האם הפונדקאית מקבלת 42 אלף דולר עבור הילד הראשון בלבד. במידה שילדה תאומים, תקבל עבור הילד השני כעשרת אלפים שקלים נוספים.

בנוסף, תקבל האם 5,000 דולר במידה שעברה ניתוח קיסרי, ותוספת ביגוד החל מהחודש החמישי להריון. על הפונדקאית להיות לכל היותר בת עד 38, חד הורית עם ילדים. לאחר הלידה מובטח לפונדקאית טיפול ומעקב רפואי והיא תקבל בדרך כלל מתנה כספית לאות ההערכה.

שוק הפונדקאות הלא חוקי מתנהל ברחבי העולם על ידי מתווכים ישראלים וזרים והוא נועד לענות על הצורך של זוגות שלא הצליחו לאתר פונדקאית בארץ, או שלא עמדו בתנאים של משרד הבריאות.

בתקופה האחרונה נמצאו פונדקאיות רבות יחסית בהודו,שם עלות הפונדקאות עומדת על כ-15 אלף דולר. העלות הכוללת, בעיקר תשלומים למתווכים ורופאים מגיעה לכ-100 אלף דולר, כשהפונדקאית מקבלת חלק יחסי קטן. מדינות נוספות הזוכות לפופולריות בקרב ישראלים הן אוקראינה, מולדובה, ליטא, בולגריה וברזיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully