וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שדרות לברק: עצור אספקת הדלק לעזה

יהושע בריינר

15.4.2008 / 13:08

במכתב ששלחו התושבים לשר הביטחון נכתב, כי הטענה לפיה הדלק יועבר לתחנות הכוח מופרכת, שכן חמאס משתמש בו למטרות טרור

תושבי שדרות קראו היום (שלישי) לשר הביטחון אהוד ברק שלא לאפשר אספקת דלק לרצועת עזה. במכתב ששלחו ארגון "שורת הדין" ו"המטה לביטחון שדרות" בשם תושבי העיר, דרשו מברק לעצור את אספקת הדלק לרצועה וכן לסגור לאלתר את מסוף הדלקים בנחל עוז. כמו כן דורשים התושבים להקציב אולטימטום לחמאס בו יינתן זמן לחמאס למצוא מקורות דלק אחרים, בכדי למנוע משבר הומניטרי ברצועה.

במכתב טוענים התושבים, כי ארגון חמאס, מחרים לפחות מחצית מכמות הדלק המועבר לעזה לצרכי פעילות טרור, בהם הנעת רכבים המסיעים רקטות קסאם אל אתרי השיגור וכן לצורך תנועת מחבלים לרחבי הרצועה. לדבריהם, "לישראל אין שליטה בשימוש בדלק המועבר ולכן דברי ברק, לפיהם הדלק ישמש אך ורק לתחנת הכוח ברצועה, אינם מציאותיים.

"השארת מסוף הדלק בנחל עוז פתוח והמשך אספקת הדלק מהווים סיוע לחמאס המקבל תמיכה כלכלית ממדינות אויב כמו אירן וסוריה וקורא בגלוי להשמדת המדינה. אנו קוראים לברק למנוע את מעשה האיוולת ולא לאפשר פגיעה בתושבי שדרות באמצעות דלק ישראלי", כתבו התושבים.

"חמאס אחראי לכל עימות בעזה"

אמש הנחה ברק לחדש את אספקת הדלק לתחנת הכוח בעזה החל מיום רביעי, וכן להעביר גז לבישול לתושבי הרצועה. לפני מתן ההנחיה קיים ברק הערכת מצב עם גורמים במערכת הביטחון. על פי ההחלטה, ישראל לא תספק לפלסטינים דלק וסולר לצורכי תחבורה. חידוש האספקה נעשה לבקשת שלטונות מצרים שביקשו מברק לאפשר את העברת הדלק לתחנת הכוח במטרה למנוע משבר הומניטרי ברצועה.

שר הביטחון אמר הבוקר, כי "המצוקה בעזה היא חלק מבחירתם של הפלסטינים בחמאס כהנהגתם. אנו רואים בחמאס אחראי לכל עימות בעזה ובבוא העת הוא יישא בתוצאות". ברק אמר את הדברים במהלך טקס הנחת אבן פינה במפעל "אלביט מערכות" בשדרות, בהתייחסו להתרעות על משבר הומניטרי ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully