וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דלתא ונורתווסט הסכימו על מיזוג

טלי גולדשטין

15.4.2008 / 11:11

לאחר חודשים של מו"מ, הודיעו חברות התעופה האמריקאיות על מיזוג שיצור את חברת התעופה הגדולה בעולם

חברות התעופה האמריקאיות "דלתא איירליינס" ו"נורתווסט איירליינס" הודיעו אמש (שני) כי הסכימו על מיזוג שיצור את חברת התעופה הגדולה בעולם. תחת תנאי העסקה, ששווייה נאמד בלמעלה מ-3 מיליארד דולר, יקבלו בעלי המניות של נורתווסט 1.25 מניות בחברה החדשה, עבור כל מניה שברשותם. הדבר משקף פרמיה של 17% לבעלי המניות של נורתווסט, על מחיר הנעילה של מניית החברה ביום שני.

המיזוג יצור חברת תעופה עם הכנסות שנתיות של יותר מ-35 מיליארד דולר, צי של כ- 800 מטוסים וכ-75 אלף עובדים. מנכ"ל דלתא ריצ'רד אנדרסון ישמש כמנכ"ל החברה החדשה. מטה החברה יהיה באטלנטה ושמה יישאר "דלתא איירליינס". "המיזוג מעניק לדלתא נורתווסט את הנכסים המתאימים על מנת לכבוש נתח שוק עולמי ולהתחרות בחברות תעופה זרות. בנוסף, נוכל עתה להשקיע בעובדינו, בצי המטוסים ובשיפור שירות הלקוחות", אמר אנדרסון.

מדלתא ומנורתווסט נמסר כי החברה המשותפת תוביל לחיסכון בעלויות בהיקף של מיליארד דולר. השילוב בין השתיים יאחד בין נוכחותה החזקה של דלתא בדרום-מזרח ארה"ב ובאזור ניו יורק לבין פעילותה של נורתווסט בצפון-מערב ארה"ב. הן דלתא והן נורתווסט נכנסו ב-2005 למצב של פשיטת רגל, ממנו יצאו ב-2007 לאחר שהובילו מהלכים של קיצוצי עלויות, אשר כללו בין היתר הסכמי שכר חדשים.

העסקה עדיין זקוקה לאישור בעלי המניות בדלתא ובנורתווסט ושל הרשות להגבלים עסקיים בארצות הברית. במסגרת החוזה החדש, קיבלו טייסי דלתא 3.5% בחברה החדשה ומושב במועצת המנהלים. טייסי נורתווסט אמרו כי יתנגדו באגרסיביות למיזוג.

לדברי מומחים, מיזוגים במגזר התעופה עשויים לעזור ולייצב את התעשייה, שרק ב-2006 החלה להתאושש משפל של חמש שנים והפסדים בסך 35 מיליארד דולר. עם זאת, עליית מחיר הנפט והחלשות הכלכלה האמריקאית עלולים להוות איום על ההתאוששות האיטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully