וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' בוש נרתם לעזרת הרעבים

טלי גולדשטין

15.4.2008 / 10:12

במדינות רבות בעולם מורגש באחרונה מחסור במזון, על רקע עליית מחירי מוצרי היסוד. ארה"ב תעביר מיליוני דולרים למדינות הנזקקות

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הורה על העברת 200 מיליון דולר למדינות עניות, הסובלות במיוחד מהזינוק במחירי המזון, במטרה להקל על מחסורי המזון באפריקה ובחלקים אחרים בעולם. העלייה במחירי המזון הציתה בתקופה האחרונה מהומות במדינות שונות בעולם, לרבות האיטי, הפיליפינים ומצרים.

ההכרזה על סיוע החירום באה בעקבות קריאתם של הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית בשבוע שעבר להעמיד את נושא עליית מחיר המזון בראש סדר העדיפויות הפוליטי. נשיא הבנק העולמי רוברט זוליק אמר שעל הקהילה הבינלאומית להעביר סיוע בסך 500 מיליון דולר לפחות על מנת לטפל בצרכים הדחופים של המדינות. "על הממשלות להמציא את הסיוע באופן מיידי", הוסיף.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר אתמול (שני) שמשבר המזון מצדיק יישום של אמצעי חירום לטווח הקצר כדי למנוע את מותם מרעב של בני אדם בחלקים שונים של העולם. ארצות הברית היא ספקית סיוע המזון הגדולה בעולם. בשנה שעברה היא העבירה 2.1 מיליארד דולר ל-78 מדינות ברחבי העולם.

מחיר המזון עלו בחדות בחודשים האחרונים על רקע מזג האוויר הבלתי צפוי במדינות מסוימות שפגע ביבולים (לדוגמה, הבצורת המתמשכת באוסטרליה) וצמצום היקף גידולם של יבולים מסוימים לטובת גידול יבולים להפקת דלק אורגני, כגון תירס, בארצות הברית בעיקר. גורמים אלו גרמו למחסורים במזון ומנגד לעלייה בביקוש.

ביום ראשון הציע זוליק תוכנית סיוע חדשה לטווח הארוך על מנת להגדיל את הייצור החקלאי. סיוע החרום יכלול תוספת של 10 מיליון דולר להאיטי והגדלת הסיוע לחקלאים באפריקה. "בעוד בני אדם מסוימים דואגים לתדלוק כלי רכבם, אחרים ברחבי העולם נאבקים על מנת למלא את בטנם ודבר זה נהפך לקשה יותר מדי יום", אמר זוליק. "בחודשיים האחרונים, מחיר האורז הרקיע שחקים ב-75% לרמות שיא. בבנגלדש, מחירו של שק אורז משתווה למחצית מההכנסה היומית של משפחה ענייה". מחיר החיטה זינק ב-120% בשנה האחרונה, משמעות הדבר היא שמחיר כיכר לחם הוכפל ויותר במקומות בהם עניים מוציאים 75% מהכנסתם על מזון.

ראש קרן המטבע הבינלאומית דומיניק שטראוס-קאהן אמר כי, במידה ומחירי המזון ימשיכו לעלות, ההשלכות על האוכלוסייה במדינות רבות בעולם תהיה הרסנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully