וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מקומו של טיבי ברמאללה"

פנחס וולף וספי קרופסקי

15.4.2008 / 8:20

ישראל ביתנו פועלת לכינוס מיוחד של המליאה במטרה להדיח את ח"כ טיבי מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת. אמש כינה טיבי את ישראל מדינת אפרטהייד

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

סיעת ישראל ביתנו פועלת לכינוס מיוחד של מליאת הכנסת בפגרה, כדי להדיח את ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) מתפקיד סגן יו"ר הכנסת. זאת, משום שלטענתם הוא נסע לפורום קטאר לדמוקרטיה כחבר המשלחת הפלסטינית. "טיבי מנצל את תפקידו כחבר כנסת על מנת לפגוע במדינה ולהרוס אותה, ולכן מקומו בפרלמנט ברמאללה ולא בישראל", אמר יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן.

סגן שרת החוץ מגלי ווהבה אמר היום כי "הגיע הזמן שחבר הכנסת אחמד טיבי יחליט איזו מדינה הוא מייצג". לדבריו, "זכותו לייצג כל מדינה ויישות מדינית, אך הוא לא יכול להיות חבר פרלמנט של מדינה אחת ובאותה עת לייצג בכינוסים ברחבי העולם יישות מדינית אחרת".

ח"כ רונית תירוש (קדימה) הודיעה בעקבות התבטאותו של טיבי כי תסייע לקידום החקיקה של חברי הכנסת זבולון אורלב ואסתרינה טרטמן, האוסרת את הבחרותו לכנסת של אדם המבקר במדינת אויב. "הגיע הזמן לסלק מהפלרמנט את אותם חברי כנסת ערבים שבאופן פרובוקטיבי פוגעים במעמדה של מדינת ישראל ומשמיצים אותה בראש חוצות. הם אינם אזרחים נאמנים למדינת ישראל ואינם ראויים לכהן בכנסת ישראל", אמרה תירוש.

"מצפים להתנהלות רצינית"

אמש, נערך עימות בדוחא בין טיבי לשרת החוץ ציפי לבני. לאחר ששרת החוץ אמרה בכנס כי ישראל היא דמוקרטיה המתייחסת לכל האזרחים בצורה שווה וכי היא ניצבת במחנה המתונים המונה גם חלק ממדינות ערב, מול האיסלם הפונדמנטליסטי, אמר טיבי בנאומו כי הערבים הישראלים מופלים במדינת ישראל. "אנחנו משקיעים מאמץ כדי להיות שווים ונתקלים בסירוב של מדיניות הממשלה", הוא אמר.

אך ככל הנראה, זעמו של ליברמן יצא דווקא על דברים אחרים שטיבי אמר. בדבריו הסביר טיבי שבישראל יש שלושה סוגי משטרים: דמוקרטי ליהודים, משטר של אפליה לערבים ומשטר אפרטהייד לפלסטינים. טיבי גם מתח ביקורת על הנואמים שלא הזכירו את המילה "כיבוש", שלטענתו הוא הסיבה לחוסר היציבות באזור. "איך אפשר להגדיר את ישראל כחלק מהציר המתון, כאשר היא מנהלת משטר של כיבוש שהוא סוג של דיקטטורה"?

לבני אמרה בתגובה, כי לישראל יש מדיניות של העדפה מתקנת. "אם יש תפקיד פנוי של שגריר ויש מועמד ערבי ומועמד יהודי, אני אבחר בערבי, אבל ברור שלא אבחר באחמד טיבי כדי להסביר את עמדותיה של ישראל בחוץ לארץ. אנחנו מנהלים משא ומתן עם אבו עלא כדי לסיים את המצב הקיים ולהביא להקמת מדינה פלסטינית".

בלשכתה של לבני הבהירו בהקשר זה כי במדינת ישראל יש חוק של העדפה מתקנת, ולפיכך השרה מחויבת לפעול לפיו. "היינו מצפים מסגן יו"ר הכנסת התנהלות יותר רצינית ומעמיקה", הוסיפו בלשכתה, וסיכמו כי הדין ודברים שהתנהל אמש בין טיבי לבין השרה רק מוכיח את יסודות הדמוקרטיה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully