וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: 1,252 בני אדם הוצאו להורג ב-2007

15.4.2008 / 6:21

לפי דו"ח חדש של ארגון זכויות האדם, שיאנית ההוצאות להורג היא סין. אחריה ברשימה: אירן, ערב הסעודית, פקיסטן וארה"ב

לפחות 1,252 בני אדם הוצאו בשנה שעברה להורג ברחבי העולם. בנוסף, 3,347 בני אדם נדונו למוות. כך עולה מדו"ח חדש של ארגון זכויות האדם הבינלאומי "אמנסטי" לשנת 2007. לפי הדו"ח, שמתייחס רק להוצאות להורג "רשמיות", מדי שבוע הוצאו בעולם להורג לפחות 24 בני אדם, ו-64 בני אדם נדונו למוות.

מהדו"ח עולה, כי שיאנית ההוצאות להורג היא סין, שתארח את המשחקים האולימפיים באוגוסט הקרוב. במהלך השנה החולפת הוציאו השלטונות הסיניים להורג 470 בני אדם – 9 בני אדם בשבוע. כמו כן, נדונו בה למוות 1,860 בני אדם – 35 בני אדם בשבוע. לדברי "אמנסטי", סין מבצעת את ההוצאות להורג מבלי לדווח לאיש. "השימוש החשאי של סין בעונש המוות חייב להיפסק", נכתב בדו"ח. "ממשלות רבות טוענות כי ההוצאות להורג זוכות לתמיכת הציבור. לאנשים יש אפוא זכות לדעת מה בדיוק נעשה בשמם", הסבירו בארגון.

"כמדינה בעלת שיעור ההוצאה להורג הגבוה בעולם, סין מקבלת 'מדליית זהב'. לפי הערכות מבוססות, יוצאו להורג בסין כ-374 בני אדם במהלך 16 ימי האולימפיאדה. כול המעורבים השנה, במיוחד הוועד האולימפי, צריכים ללחוץ על סין לחשוף את היקף השימוש שלה בעונש מוות על מנת לצמצם את רשימת 70 הפשעים הגוררים עונש זה וביטולם", אמרה מנכ"לית "אמנסטי בריטניה" קייט אלן.

כ-70 פשעים גוררים עונש מוות בסין, לרבות הונאת מס, נזק למתקני אספקת חשמל, מכירת תרופות מזויפות, מעילה, קבלת שוחד ופשעים הקשורים בסמים.

במקום השני בדו"ח מככבת אירן עם 317 הוצאות להורג במהלך 2007. במקום השלישי ערב הסעודית עם 143 הוצאות להורג. אחריה פקיסטן עם 135, ובמקום החמישי ניצבת ארצות הברית עם 42 הוצאות להורג. בחמש במדינות הללו בוצעו 88% מההוצאות הרשמיות להורג. בארגון הבינלאומי מציינים, כי באירן, ערב הסעודית ופקיסטן חלה עלייה במספר ההוצאות להורג בהשוואה לשנת 2006.

"נטילת חיי אדם על ידי המדינה", נכתב בסיום הדו"ח, "היא אחד הצעדים הדרמטיים ביותר שממשלה יכולה לנקוט. אנו קוראים לכל הממשלות בעולם לפעול על פי החלטות האו"ם ולבטל את עונש המוות".

בשנה שעברה, אלבניה, רואנדה ואיי קוק ביטלו את עונש המוות והצטרפו ל-132 המדינות האחרות ברחבי העולם בהן עונש מוות אינו חוקי. בארצות הברית, הנחשבת בדרך כלל לאחת המדינות בעלות שיעור ההוצאה להורג הגבוה בעולם, ירד מספר ההוצאות להורג ב-2007 ל-42, המספר הנמוך ביותר ברשימת "אמנסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully