וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני: "חמש השנים הבאות יהיו קשות"

שי אילן

15.4.2008 / 10:45

ברלוסקוני ניצח את יריבו מגוש השמאל ולטר ולטרוני בהפרש גדול מהצפוי. "אני מתרגש מאד מהאמון שנתנו בי אזרחי איטליה", אמר

סילביו ברלוסקוני, ששימש פעמיים בעבר ראש ממשלת איטליה, ניצח בבחירות את מנהיג גוש השמאל, ולטר ולטרוני. על פי התוצאות המוקדמות, לגוש הימין בהנהגת ברלוסקוני יתרון של 99 מושבים בבית התחתון, המונה 630 חברים, ויתרון של 22 מושבים בסנאט. למרות שספירת הקולות צפויה להסתיים רק היום (שלישי), כבר אתמול בערב ניכר היה שברלוסקוני ניצח בהפרש משמעותי. ולטרוני הודה בתבוסתו. הוא איחל לברלוסקוני בן ה-71 הצלחה במשימות הלאומיות.

בראיון טלפוני אמר ברלוסקוני כי הוא מתרגש מאד מהאמון שנתנו בו אזרחי איטליה, אך הודה כי חמש השנים הבאות בהן יכהן כראש ממשלה יהיו קשות. לדבריו, הנושאים הבוערים ביותר בהם הוא מתכוון לטפל עם כניסתו לתפקיד יהיו קביעת עתידה של חברת התעופה הממשלתית "אליטליה", אותה ניסה הממשל היוצא להפריט, ופתירת משבר זבל מתמשך בנאפולי.

למרות סקרים מוקדמים שהעניקו יתרון קל לברלוסקוני, הוא ניצח בהפרש גדול מהצפוי. לממשלה הקודמת, בראשותו של רומנו פרודי, היה יתרון של שני מושבים בלבד בסנאט, מה שבסופו של דבר גרם לערעור יציבותה. איטליה נמצאת כיום בסכנה של מיתון וסובלת מגירעון תקציבי חמור. ברלוסקוני הבטיח לקצץ במיסים ולהקטין את החוב.

בעיות עמוקות שקשה לרפא

פאולו בונאיוטי, דוברו של ברלוסקוני אמר שאיטליה הצביעה בעד תפנית חדה ממה שכינה "הממשלה השמאלנית האיומה". הוא הבטיח שממשלתו של ברלוסקוני "תחזיר לאיטליה את שלוותה ותוביל אותה בחזרה משקיעה לצמיחה". אולם פרשנים כלכליים סבורים שבעיותיה של איטליה הן עמוקות ויהיה קשה לרפא אותן בעתיד הקרוב.

קרן המטבע העולמי צופה באיטליה צמיחה של 0.3 אחוז בשנה הקרובה. אחוז קטן יחסית של אזרחי איטליה, שעייפים מחילופי ממשלות ומהבטחות בלתי ממומשות של פוליטיקאים, הצביע בבחירות. אולם יתכן שהעובדה שיתכן שרק חמש מפלגות נכנסו לפרלמנט הפעם, בניגוד ל-20 בבחירות הקודמות, תתרום לתוספת יציבות באחת המערכות הפוליטיות המעורערות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully