וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: "בעבודה יש משבר הנהגה חמור"

ספי קרופסקי

14.4.2008 / 21:20

השר עמי אילון יצא בביקורת חריפה על יו"ר המפלגה אהוד ברק בכנס פעילים שערך בגבעתיים. "אם יסטה מהדרך הנכונה, אתייצב מולו"

על רקע הוויכוחים הפנימיים במפלגת העבודה יצא הערב (שני) השר עמי אילון בביקורת חריפה על יו"ר המפלגה אהוד ברק. בכנס פעילים שערך בגבעתיים, אמר אילון כי "משבר המנהיגות בעבודה כתוב על הקיר בכל שפה. אם מפלגת העבודה לא תכיר את גודל המשבר, שתחילתו במשבר מנהיגות, אז אנחנו לא נצליח לצאת מהמשבר הזה".

אילון, שהתמודד בבחירות האחרונות על תפקיד יו"ר המפלגה מול ברק, הציג אולטימטום להמשך תמיכתו ביו"ר הנוכחי. "כל עוד ברק יוביל אותנו בנתיב הביטחוני, מדיני, חברה-כלכלה ובית המשפט העליון, אני אעזור לו. ברגע שהוא יסטה מהדרך הזאת אני אתייצב מולו", הדגיש אילון בפני 200 הפעילים שהגיעו להרמת כוסית בסניף "העבודה" בגבעתיים לקראת חג הפסח.

"המנהיגות בראייתי זו מנהיגות שיש לה שני תפקידים: היא צריכה לייצר תקווה. והיא צריכה לייצר קבוצה. כרגע מנהיגותה של מפלגת העבודה לא עושה אף אחד משני הדברים", המשיך אילון. "הדבר הראשון שאנו כאנשי ציבור צריכים לזכור הוא שהמדינה חשובה יותר מהמפלגה. לא הכל פוליטיקה. והדבר השני: שהמפלגה חשובה יותר מהאגו הפרטי של כל אחד מאיתנו. יותר מדי פעמים אנחנו שוכחים את זה".

ביום חמישי האחרון נערך טקס הרמת כוסית בבית המפלגה בתל אביב, אליו נמנעו להגיע היו"ר לשעבר עמיר פרץ ומקורבו ח"כ יורם מרציאנו. במהלך האירוע הדגיש היו"ר ברק את חשיבות האחדות בתוך המפלגה. "אנחנו צריכים נגמ"ש גדול שיהיה בו מקום לכולנו", אמר והוסיף כי "נאבק ביחד עד שנחזור להנהגת המדינה".

באירוע, שבו נכחו גם חברי הכנסת קולט אביטל ואורית נוקד, נאם אפרים סנה ואמר כי "לא תהיה תקומה למפלגה גדולה אם היא לא תוליך תהליכים חברתיים ומדיניים". סנה העריך כי בתקופה שבין פסח וראש השנה צפויה התקדמות מאוד משמעותית בהידברות עם הפלסטינים. "לא יכול להיות מצב ולא יהיה מצב שמפלגה שדוגלת בשלום שלא תתמוך בתהליך הזה, וחלילה אם תחבל בו, למפלגה כזו לא תהיה תקומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully