וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספקת הדלק לעזה תחודש ביום רביעי

יהושע בריינר וניר יהב

14.4.2008 / 21:48

שר הביטחון נענה לבקשת מצרים המתריעה על משבר הומניטרי והורה להעביר לרצועה גז בישול ודלק לתחנת הכוח, אך לא לצורכי תחבורה. גורם פלסטיני: "יש מספיק דלק ל-5 ימים"

שר הביטחון אהוד ברק הנחה הערב (שני) לחדש את אספקת הדלק לתחנת הכוח בעזה החל מיום רביעי, וכן להעביר גז לבישול לתושבי הרצועה. לפני מתן ההנחיה קיים ברק הערכת מצב עם גורמים במערכת הביטחון. על פי ההחלטה, ישראל לא תספק לפלסטינים דלק וסולר לצורכי תחבורה.

חידוש האספקה נעשה לבקשת שלטונות מצרים שביקשו מברק לאפשר את העברת הדלק לתחנת הכוח במטרה למנוע משבר הומניטרי ברצועה.

חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל אל-חודרי, העומד גם בראש הוועדה העממית למאבק במצור, אמר כי אם לא ייכנס דלק לרצועה עד סוף השבוע, יופסק זרם החשמל ורצועת עזה תהיה במצב של קטסטרופה אמיתית. "ישראל מונעת הכנסה של דלק מזה חמישה ימים ברצף והיא הנושאת באחריות העליונה למצור ולהרס". גם ארבע האוניברסיטאות בעזה לא נפתחו הבוקר, בטענה כי הסטודנטים לא יכלו להגיע בשל מחסור בדלק.

עם זאת, גורם מתחנת הכוח ברצועת עזה מסר לוואלה! חדשות כי ברשותם דלק שעשוי להספיק לחמישה ימים. גם במערכת הביטחון מדגישים כמות הדלק מספיקה, על אף דיווחי הפלסטינים.

מחר צפויים צה"ל וחברת "דור אנרגיה" לתאם ביניהם את אבטחת מסוף הדלקים בנחל עוז. ככל הנראה תספק "דור אנרגיה" אבטחה פרטית מטעמה בתוך המסוף ואילו צה"ל יגביר את העירנות באזור כדי למנוע חדירת מחבלים למקום כפי שאירע בפיגוע בשבוע שעבר, בו נהרגו אולג ליפסון ולב צ'רניאק.

סגן ראש איגוד בעלי תחנות הדלק ברצועה, מחמוד אל-חזנדאר, הכריז הבוקר כי "תוך שעות ספורות תשרור אפלה ברצועת עזה". לדבריו, לאור המחסור הכבד בדלק שנגרם בעקבות המצור על עזה, פעילות תחנות הכוח בעזה תיאלץ להיפסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully