וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בפולין: "לא ניתן לחיות לפגוע בנו שוב"

ספי קרופסקי

14.4.2008 / 19:28

נשיא המדינה ונשיא פולין השתתפו בטקס זיכרון לנרצחי השואה במחנה ההשמדה טרבלינקה. "מיליוני הנרצחים לא הושמדו, הם חיים בנפשנו"

"מיליוני היהודים שנרצחו לא הושמדו. הם חיים בהיסטוריה שלנו ובנפש שלנו", כך הכריז הערב (שני) נשיא המדינה שמעון פרס במהלך טקס זיכרון לנרצחי השואה במחנה ההשמדה טרבלינקה שבפולין. בטקס השתתף גם נשיא פולין לך קצ'ינסקי. פרס הודה לקצ'ינסקי על השתתפותו, ואמר לו כי הוא נרגש מנוכחותם של חיילי צה"ל במקום. אם הם היו אז, אמר, כל זה לא היה קורה. "לא ניתן לחיות משתוללות עם יצר הרג והרס לפגוע בנו שוב", אמר פרס.

נשיא פולין נשא דברים במהלך הטקס והדליק משואה לזכר הנספים וחסידי אומות העולם. בנאומו ביקש לזכור את אלפי האזרחים הפולנים שהצילו יהודים במהלך מלחמת העולם השניה, ובכך הסתכנו בעונש מוות. "אני ניצב כאן היום במקום בו נרצחו מאות אלפי יהודים רק בשל סיבה אחת – היותם יהודים. מה אפשר לומר נוכח הפשע הנורא הזה? רק לעולם לא. זה המסר העיקרי שלי, וזה המסר שמלווה אותי בכל השנים מילדותי", אמר קצ'ינסקי.

לפני הטקס הניחו שני הנשיאים אבנים על מצבה לזכרו של הנריק גולדשמיט, הידוע כיאנוש קורצ'אק, שנרצח בטרבלינקה עם ילדי בית היתומים שניהל. הטקס הסתיים בשירת התקווה, והשתתפו בו ניצולי שואה ותלמידי תיכון ישראלים העורכים מסע בפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully