וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסילבניה: קלינטון מובילה ב-20% בסקרים

שי אילן

14.4.2008 / 18:34

בשבוע שעבר נרשם שוויון בסקרים בין השניים, אך בעקבות התבטאות אובמה שאנשי עיירות קטנות הם מרירים, הוא משלם ביוקר

הטענה של ברק אובמה שתושבי עיירות קטנות הם "מרירים" עלתה לו ביוקר. בסקר חדש שפרסמה קבוצת "אמריקן ריסרצ'" מובילה הילרי קלינטון בפנסילבניה ב-20%, 57 מול 37 לאובמה בלבד. הנתון מפתיע במיוחד, משום שרק לפני שבוע, בסקר שפרסמה אותה קבוצה, היה שוויון בין שני המועמדים, שכל אחד מהם קיבל 45 אחוז מהקולות. זהו בלי ספק הארוע המזיק ביותר במערכת הבחירות של אובמה עד כה. דבר לא גרם לשינוי כל כך מהיר ודרסטי בסקרים, אפילו לא הגילויים על דעותיו הקיצוניות של הכומר שלו, ג'רמיה רייט.

בקרב בוחרים לבנים מובילה קלינטון בשיעור של 35%, 64 מול 29 לאובמה. בקרב מצביעים מעל גיל 50 היא מובילה ב-31%, ובאותו הפרש בקרב נשים. אובמה עדיין פופולרי בקרב גברים, אם כי גם כאן הוא מפסיד לקלינטון, 48% מול 44%. הוא מוסיף להוביל בקרב האוכלוסיה השחורה בהפרש ניכר, 79% מול 18% לקלינטון.

עד השבוע שעבר, בו נרשם שוויון בפנסילבניה, קלינטון הובילה בהפרש של 11-12% וראתה את פנסילבניה כמדינה בה היא תוכל לצמצם באופן ניכר את הפער מאובמה. הפריימריז במדינה יתקיימו בעוד שבוע, ואם אכן תצליח להשיג ניצחון גורף, זה עשוי לגרום לתגובת שרשרת ולהקטין את הפערים גם במדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully