וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק ייאלץ לחכות: הגמלאים לא מתפלגים

פנחס וולף וספי קרופסקי

14.4.2008 / 16:04

ח"כ אלחנן גלזר אמר כי אינו מתכוון לפרוש מהגמלאים. לפי התקנון יש צורך בשליש סיעה על מנת להתפלג ולהקים סיעה חדשה בכנסת

ארקדי גאידמק מתרחק מהממשלה. לפחות לפי שעה הוא יאלץ לחכות עד הבחירות הקרובות לפני שיגיע לכסא הנכסף. הסיבה לדיחוי מבחינתו של גאידמק היא החלטתו של חבר הכנסת אלחנן גלזר (גיל) שלא לפרוש מסיעת הגמלאים.

הישארותו של גלזר בסיעתו תמנע הקמת סיעה חדשה, מפני שלפי התקנון יש צורך בלפחות שליש סיעה על מנת להתפלג ולהקים סיעה חדשה. כבר לפני כמה ימים העריכו בכירים בגמלאים, כי לא צפוי להתרחש פיצול בסיעה, שנפגשה היום עם ראש הממשלה אהוד אולמרט בירושלים. בפגישה הציגו חברי הסיעה את דרישותיהם הקואליציוניות בדגש על שיפור מעמדה של אוכלוסיית הקשישים בישראל.

הגמלאים הציגו בפני רה"מ שלוש דרישות, שמבחינתם מהוות "קו אדום" להישארותם בקואליציה: הפחתת דמי הניהול של ביטוח לאומי, השוואת תנאי אלמנים לאלמנות ושינוי דירוג קצבאות הזקנה. משה שרוני, מי שעומד בראש קבוצת המורדים בגמלאים, אמר בתום הפגישה: "אני יוצא מבסוט". אולמרט אמר לחברי הסיעה, כי "חשוב לשמור על האחדות ולהמנע מפיצולים וחשוב להמשיך לעבוד ביחד".

גלזר הכחיש אתמול (ראשון) שהוא מתכוון לפרוש מסיעת הגמלאים ולחבור לתנועת "צדק חברתי" של ארקדי גאידמק. לוואלה! חדשות אמר גלזר כי הוא קיבל חמש הצעות לחבור לחמש סיעות שונות, בתוכן גם תנועתו של גאידמק, אולם לכולן הוא השיב בשלילה.

לדבריו, בינו לבין אנשי "צדק חברתי" נערכה פגישה אחת בלבד. "אני מעריך שהבחירות ייערכו בשנת 2010", הוא אמר, לקראת הבחירות נבחן מה עשינו בגמלאים ונבחן את דרכנו. בינתיים, כולנו, חברי הכנסת של הגמלאים פועלים עבור הגיל השלישי".

יש לציין כי בשבוע האחרון הופעל לחץ על גלזר בעניין מצדם של יו"ר המפלגה רפי איתן ויו"ר הקואליציה אלי אפללו (קדימה). גלזר אף נכח ביום חמישי האחרון באירוע הרמת כוסית של תנועת "קדימה", בפתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully