וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "חפציבה": סוכלו העברות תקציביות

פנחס וולף

14.4.2008 / 15:13

ח"כ ריבלין הביע התנגדות למספר בקשות להעברות תקציביות. הסיבה: האוצר מעכב סיוע של מיליונים לנפגעי "חפציבה"

חברי הכנסת ממשיכים להציב מכשולים בפני משרד האוצר על העברות תקציביות בין משרדי הממשלה. זאת, בעקבות סירוב משרד האוצר לאשר סיוע של 25 מליון שקל לנפגעי חברת חפציבה.

אגף התקציבים של האוצר הגיש היום בקשות העברת תקציבים לחברי ועדת הכספים של הכנסת, במטרה לאפשר שימוש בעודפי תקציב 2007. על פי הנהלים, בזמן פגרה, במידה שחברי הוועדה לא מגישים התנגדות להעברות בתוך 21 יום, ההעברה מאושרת למעשה.

בדרך כלל חברי הכנסת לא מערימים קשיים מיוחדים, משום שמדובר בהליך פרוצדורלי בלבד, והם מאשרים את כל בקשות האוצר. אלא שח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) הביע התנגדות למספר בקשות. בעקבות כך, עד שוועדת הכספים לא תתכנס, העברת הכספים לא תוכל להתבצע.

"שר האוצר שיקר לחברי ועדת הכספים"

גם בשבוע שעבר, חברי וועדת הכספים הכשילו בקשות דומות של משרד האוצר. "שר האוצר שיקר לחברי ועדת הכספים, כאשר הניח להם להאמין שמשרד האוצר אכן יעביר את הסכום הדרוש לקרן הסיוע", אמר אז ח"כ ריבלין.

לדבריו, "השר הבטיח לי באופן אישי, שבכוונתו לפעול בנושא 'חפציבה' ולסייע במידה מוגבלת של 15 מיליון שקלים למשפחות שנפגעו, בעיקר לרוכשים שאינם מבוטחים. הבטחה זו היתה הבסיס להצהרת שר השיכון מעל במת הכנסת, שמדינת ישראל תתרום את חלקה לפתרון המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully