וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית ערבייה לומדת יהדות: "זה מעניין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.4.2008 / 13:25

רדיר שלבי היא הערבייה היחידה שלומדת בקורס על יהדות במכללת עמק יזרעאל. "מקבלים אותי יפה. אולי אהיה מורה ליהדות"

מה מחפשת צעירה ערבייה במרכז ללימודי תרבות יהודית? זה מן הסתם מה ששאלו את עצמם סטודנטים יהודים במכללת עמק יזרעאל שהגיעו ללמוד על יהדות בסדרת מפגשי העשרה ופגשו שם את רדיר שלבי, סטודנטית ערביה במכללה. אולם לשלבי הסיבה ברורה. "כמי שמאמינה בדו קיום בין יהודים לערבים, רציתי לדעת יותר על התרבות והמסורת היהודית", היא מסבירה.

לפני כמה שבועות התפרסמה מודעה בשטח המכללה על קורס העשרה חדש מטעם ארגון "הלל" לחיים יהודים. לחמישה עשר המשתתפים שהתקבלו לקורס הובטחה מלגה הממומנת על ידי יהודי ארצות הברית. "קיבלתי כ-150 בקשות להירשם לקורס ועשרות רבות מהן נשלחו על ידי סטודנטים ערבים", מספר יניב בנימיני, מנהל "הלל" במכללה. "הארגון מאמין בפלורליזם ועל כן חשבנו שיש לקבל גם סטודנטים ערבים. בסופו של דבר התקבלו שתי סטודנטיות ערביות, אולם אחת מהן נאלצה לעזוב".

מדי יום שלישי בערב נפגשים המשתתפים עם מרצה אחר ונחשפים לפן אחר ביהדות: הצלחה וכישלון, דת, ציונות, מדע ותורה וכו'. "כשראיתי את המודעה על הקורס החלטתי להירשם משום שמעניין אותי להבין מה בדיוק עומד מאחורי היהדות ועל מה היא מדברת", מספרת רדיר שלבי, 23, תושבת אכסאל. "כפי שיש יהודים רבים אשר החליטו ללמוד את הקוראן, כך החלטתי ללמוד את התרבות היהודית. השיעורים מאד מעניינים ואני לומדת דברים חדשים שלא הכרתי".

ומה המשתתפים היהודים חושבים על שלבי? "מקבלים אותי יפה מאוד", היא אומרת. "הם מכבדים את ההחלטה שלי ללמוד על היהדות ונותנים לי גיבוי רב". ב"הלל" רק שופעים במחמאות לשלבי. "היא מדהימה", מספר בנימיני. "היא אחת מכולם, משתתפת ושואלת ומתדיינת. אף אחד מהמשתתפים לא רואה בה חריגה, אלא אחת מכולם. מתייחסים אליה כבן אדם בלי קשר לדת שלה. היא פשוט אחת מהחבר'ה". לדבריה, חלק מחבריה הערבים הרימו גבה, אולם אחרים דווקא הבינו ללבה. "אני מרגישה שיש אנשים שלא מבינים למה עשיתי את זה, אבל אני לא צריכה להסביר את הצעד הזה. אני עומדת מאחוריו".

כפי הנראה, שלבי לא מתכוונת לסיים את המפגש עם היהדות יחד עם סיום הקורס. "אני חושבת להיות מורה וללמד יהדות צעירים מוסלמים. כפי שאותי הנושא מעניין, אני בטוחה שמוסלמים אחרים יתעניינו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully