וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר: "עסקה לשחרור שליט - אפשרית"

ספי קרופסקי

14.4.2008 / 12:47

נשיא ארה"ב לשעבר ענה בפגישה עם ביילין לביקורת נגד הפגישה: "במאמצי לפתור סכסוכים בינלאומיים לא אמנע מלפגוש איש"

"שחרור גלעד שליט יהיה אחד הנושאים המרכזיים שיעלו בפגישה עם משעל, ועסקה עם החמאס לשחרורו אפשרית". כך אמר היום (שני) נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר בפגישה עם ח"כ יוסי ביילין בירושלים. קרטר, שנחת אתמול בישראל כחלק ממסע דילוגים באזור, ספג ביקורת חריפה מנציגים רשמיים בארצות הברית ובישראל בשל החלטתו להיפגש במהלך נסיעתו עם ראש האגף המדיני של חמאס, חאלד משעל, בדמשק.

אתמול נפגש קרטר עם הוריו של החייל החטוף גלעד שליט בירושלים, ושמע מהם כי אין התקדמות משמעותית במשא ומתן לשחרור בנם. כמו כן נפגש עם הנשיא שמעון פרס, שביקר את קרטר בשל התבטאויותיו על ישראל.

עוד אמר קרטר לביילין, כי בכוונתו לדון עם משעל בחשיבות הפסקת האש ברצועת עזה כמו גם בהפסקת ירי הקסאמים על יישובי עוטף עזה. באשר לביקורת על עצם קיומו של המפגש, אמר קרטר כי "במאמצי לפתור סכסוכים בינלאומיים קיימתי עקרון לפיו לא אמנע מלפגוש איש". כזכור, הנשיא האמריקאי נחשב לאדריכל הסכם השלום בין ישראל למצרים.

קרטר, שביקש להיפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ועם שר הביטחון אהוד ברק, נדחה בשל "אילוצי זמן". יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, היה תקיף יותר בסירובו לפגוש את הנשיא ובסביבתו נאמר כי ביטול הפגישה נובע מעמדותיו האנטי-ישראליות של קרטר, בעקבות ספר חדש שפרסם ובו השווה את מדיניות ישראל למדיניות האפרטהייד בדרום אפריקה. בהקשר זה אמר ביילין במהלך הפגישה שנערכה היום, כי "הביקורת המוצדקת על ספרו של קרטר לא יכולה להצדיק את חרם השרים על הנשיא לשעבר".

"השב"כ מונע אבטחת קרטר"

בתוך כך, סרב השב"כ לסייע לסוכנים האמריקאים המאבטחים את קרטר במהלך ביקורו, כך אמר היום (שני) מקור אמריקאי המקורב לנושא. לדבריו, השב"כ, העוזר בדרך כלל לאבטח מכובדים בעת ביקורם בישראל והנמצא תחת פיקוח משרד ראש הממשלה, סרב לעמוד בדרישות של ראש הצוות האמריקאי המאבטח את קרטר או לספק לצוותו סיוע כנהגו בביקורים מסוג זה.

מקור אחר כינה את הסירוב "הפרה חסרת תקדים" בין השב"כ לשירות החשאי האמריקאי, שתפקידו להגן על נשיאי ארצות הברית בנוסף למנהיגים ישראלים כשאלו מגיעים לביקור בארצות הברית. מלשכתו של ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully