וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה עתירת בני משפחת הנער דני כץ

נתיב נחמני

14.4.2008 / 11:49

"חלוף השנים אינו גורע מעוצמת הפשע הנורא, אנו ערים לכאבם של העותרים, אולם אין עילה להתערבות בית משפט זה בהחלטה"

רוצחיו של הנער דני כץ ישוחררו מוקדם מהצפוי. בית המשפט העליון דחה הבוקר את עתירתם של הורי הנער דני כץ, שנרצח לפני עשרים וחמש שנה, נגד החלטת נשיא המדינה, שמעון פרס, לקצוב את עונשיהם של רוצחי בנם.

"ערים אנו לכאבם של העותרים" כתבו שופטי בית משפט העליון בהחלטתם, "חלוף השנים אינו גורע מעוצמת הפשע הנורא. לצד זאת, אין מנוס מן המסקנה כי נוכח אופיה המיוחד של סמכות הנשיא להקל בעונשם של עבריינים, והיקפה המוגבל של הביקורת השיפוטית, אין עילה להתערבות בית משפט זה בהחלטת הקציבה של נשיא המדינה".

על ההחלטה לקצוב את עונשם של הרוצחים ועל ההליך כולו שמעו בני המשפחה של דני כץ מכלי התקשורת. לטענתם, העובדה שזכות הטיעון נשללה מהם "היא פגם חמור שניתן לרפאו רק באמצעות ביטול ההחלטה וכינוס הוועדה לשחרורים מחדש". בעקבות זאת פנו בני המשפחה לגורמים המשפטיים ולנשיא המדינה בבקשה לכנס את הוועדה מחדש ולתת להם את ההזדמנות לטעון בעניין. יושב ראש הוועדה קבע כי אין מקום לכנס את הוועדה מחדש, כיוון ש"נשיא המדינה כבר נתן את החלטתו".

עונש של שלושים שנה

ב-8.12.83 הוכרז הנער דני כץ כנעדר. שלושה ימים לאחר מכן נמצאה גופתו ועליה סימני אלימות קשים. רוצחיו, סמיר מחמד ג'נאמה, פתחי מחמד ג'נאמה, עלי מחמד טראד גנאיים, אחמד מזייד קוזלי ועטאף איברהים סביחי, הורשעו שנתיים לאחר מכן בבית המשפט המחוזי בחיפה באשמת רצח וחטיפה לשם רצח. בנוסף קוזלי וסביחי הורשעו ברצח, בחטיפה ובאונס של החיילת דפנה כרמון.

על החמישה נגזר מאסר עולם ועוד 27 שנות מאסר. הרוצחים ערערו לבית המשפט העליון ונדחו, ובקשתם לקיום דיון נוסף בעליון נדחתה גם היא. בשנת 1999 הורה נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרון ברק, לקיים משפט חוזר בעניינם בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בית המשפט מצא אותם אשמים וגזר עליהם מאסר עולם ו-15 שנים נוספות, הם ערערו פעם נוספת ונדחו.

ב-2005, בעקבות בקשה שהגיש עורך דינם של הרוצחים לוועדת השחרורים המיוחדת, שתמליץ לנשיא המדינה לקצוב את עונשם, המליצה הוועדה פה אחד לקצוב את העונש. באוגוסט 2007 החליט הנשיא, בעקבות המלצת שר המשפטים, לקצוב את עונשם של סמיר ג'נאמה פתחי ג'נאמה ועלי גנאיים לשלושים שנים ואת עונשיהם של קוזלי וסביחי לארבעים וחמש שנים. לאחר זאת ביקשו האחים ג'נאמה וגנאיים להשתחרר על תנאי כיוון שסיימו לרצות שני שליש ממאסרם. אם יוחלט כי אכן עמדו בתנאים להשתחרר לאחר שני שליש ממאסרם בלבד, הרוצחים צפויים להשתחרר בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully