וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות חלקיות באיטליה: ברלוסקוני מוביל

טלי גולדשטין

14.4.2008 / 16:42

אם ייבחר מועמד הימין, זו תהיה כהונתו השלישית כר"מ איטליה. הממשלה שתיבחר תהיה ה-63 במספר במדינה, מאז תום מלחה"ע ה-2

וידאו: רויטרס עריכת וידאו: נועם ורטהיים

סילביו ברלוסקוני מתקרב לתפקיד בו החזיק כבר פעמיים. על פי תוצאות ראשוניות של ספירת הקולות בבחירות, מוביל ברלוסקוני, מנהיג גוש הימין, בהפרש ניכר.

בניגוד למדגמים שחזו נצחון שלו בהפרש זעום, על פי תוצאות האמת החלקיות מקבל הגוש בראשותו 47% מהקולות. גוש השמאל בראשות ולטר ולטרוני זוכה ל-38% בלבד. הבחירות יקבעו מי יעמוד בראשות הממשלה ה-63 במספר באיטליה מאז סיומה של מלחמת העולם השניה.

פעם שלישית גלידה

כ-62.5% מתושבי איטליה בעלי זכות ההצבעה הגיעו אתמול (ראשון) לקלפיות, כך דיווח משרד הפנים האיטלקי. ביום הראשון של הבחירות הכלליות ב-2006 הצביעו 66.5% מהתושבים. עורכי הסקרים לא הופתעו מהתוצאות העלובות, על רקע תחושת הציניות האופפת את הפוליטיקה האיטלקית.

שני המועמדים העיקריים הם ברלוסקוני, המיליארדר הכריזמטי המייצג את גוש המרכז-ימין, וראש עיריית רומא לשעבר ונציג המרכז-שמאל ולטר ולטרוני. 30 מועמדים נוספים מקווים להחליף את רומנו פרודי, שפרש מתפקידו בינואר.

ברלוסקוני, מנהיג "מפלגת החופש של העם", כיהן כבר פעמיים כראש ממשלת איטליה – ממאי 1994 עד ינואר 1995, ופעם שניה מאפריל 2005 ועד מאי 2006. הוא הפסיד בהפרש זעום לפרודי בבחירות החוזרות. סקרי דעת הקהל מעניקים לברלוסקוני סיכוי טוב לנצח בכהונתו שלישית מזה 14 שנים.

גילו המתקדם של ברלוסקוני, 71 , אינו נחשב לאבן נגף בקריירה הפוליטית המחודשת שלו, כמו גם בריאותו, זאת למרות שעבר ניתוח מעקפים מאז עזב את כיסאו בפעם האחרונה. נהפוך הוא, ניתוחים פלסטיים, השתלת שיער ושיזוף רב שנתי הפכו את איל התקשורת לצעיר הנצחי של הפוליטיקה האיטלקית.

ולטרוני, לעומתו, הוא באמת צעיר - בן 52 בלבד. מנהיג המפלגה הדמוקרטית הוא גם סופר וכותב טורים לשעבר. ולטרוני כיהן כראש עיריית רומא מיוני 2001 ועד לחודש האחרון, כשפרש על מנת לרוץ בבחירות לראשות הממשלה.

האיטלקים אינם מאושרים

שני המועמדים מתחייבים, באם ייבחרו, לצמצם את חוב המדינה העצום, לקצץ במסים ולפתוח בתהליך ליברליזציה של מגזר השירותים. איטלקים רבים מפקפקים ביכולת הממשלה החדשה לאושש את הכלכלה, לעצור את הזינוק במחירי המזון הבסיסיים, כגון פסטה ולחם ולהעלות את המורל הלאומי.

בנוסף לבחירות לראשות הממשלה, נערכות באיטליה גם בחירות לפרלמנט, עם 36 מפלגות המתמודדות על המושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully