וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זרם החשמל ברצועת עזה ייפסק היום?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.4.2008 / 11:46

תחנות הדלק בעזה: "החשמל ייפסק תוך שעות". גורם בתחנת הכוח: "יש מספיק ל-5 ימים". עמותת 'גישה' לברק: "חדש אספקת הדלק"

"תוך שעות ספורות תשרור אפלה ברצועת עזה" – כך אומר סגן ראש איגוד בעלי תחנות הדלק ברצועה, מחמוד אל-חזנדאר. לדבריו, לאור המחסור הכבד בדלק שנגרם בעקבות המצור על עזה, פעילות תחנות הכוח בעזה תיאלץ להיפסק. מנגד, גורם מתחנת הכוח ברצועת עזה מסר לוואלה! חדשות כי ברשותם דלק שעשוי להספיק לחמישה ימים.

בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מסר אל-חזנדאר כי "מאז הפיגוע בנחל עוז ביום רביעי לא הוכנס כלל דלק לרצועת עזה". לטענתו, בעקבות הפיגוע ישראל ממשיכה לסגור את המעבר, והוא צפוי להישאר סגור עוד מספר ימים נוספים. אל-חזנדאר ציין כי נותרה כמות דלק מצומצמת לשעות ספורות אולם אחרי שישתמשו בה, יופסק זרם החשמל.

בתחנת הכוח בנוסייראת שברצועת עזה אמרו דברים אחרים. "מסוף נחל עוז אמנם נסגר וישראל לא מכניסה דלק וגז בישול, אולם יש לנו במיכלים דלק מהכמות הקודמת שישראל העבירה לנו", אמר הגורם.

בתוך כך, עמותת "גישה" פנתה אתמול לשר הביטחון אהוד ברק בדרישה דחופה לחדש את אספקת הדלק והסולר התעשייתי לרצועת עזה דרך נחל עוז, מסוף הדלקים היחיד דרכו ישראל מאפשרת לתושבי עזה לרכוש דלק. בפנייה נכתב כי "לתחנת הכוח די רזרבות, כדי להמשיך את ייצור החשמל עד ליום שלישי. אם לא תחודש האספקה, קיים חשש ממשי שאנשי התחנה יאלצו להפחית את כמות החשמל שמיוצר". כן הודגש בפנייה כי "גם בכמות הסולר הרגיל והבנזין, שמערכת הביטחון מתירה להכניס לרצועת עזה אין די, כדי למנוע משבר הומניטרי או לאפשר לאוכלוסייה האזרחית לקיים חיים תקינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully