וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזוז חייב לערער על פסיקת החמץ"

פנחס וולף

14.4.2008 / 14:01

ח"כים דתיים דורשים מהיועמ"ש לפעול נגד החלטת ביהמ"ש להתיר מכירת חמץ, כדי "למנוע המשך איבוד אמון במערכת המשפט"

איריס דומאני

על היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לערער על החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים המתיר למכור חמץ בפסח - כך דרשו חברי הכנסת שמואל הלפרט (יהדות התורה) וזבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל) בעת דיון מליאה מיוחד בנושא פסיקת בית המשפט.

חברי הכנסת הדתיים תקפו במהלך הדיון בחריפות את השופטת לעניינים מקומיים בירושלים. "איך היינו מגיבים לו שופט היה פוסק שמותר לפתוח מסעדה בערב יום הזיכרון לשואה או בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, בטענה שזה בצנעה"? אמר אורלב.

הוא הוסיף כי "אני חושב שמוטלת חובה על היועץ המשפטי – ולא על מגישי העתירה בירושלים – כיוון שזה הפך להיות עניין לאומי להגיש את העתירה. הוא צריך להשיב את השד לבקבוק גם כדי למנוע המשך איבוד אמון במערכת המשפט בכל הקשור לאמונות ודעות".

שר התמ"ת אלי ישי הודיע במליאה כי ש"ס תפעל לתקן את חוק החמץ כך שלא יהיה מקום לפרשנויות, כי "הזהות היהודית של מדינת ישראל צריכה להישמר". השרה המקשרת בין הכנסת והממשלה, רוחמה אברהם, הודיעה כי היא תתמוך בהצעת החוק של ישי ותקדם אותה.

"תנסו לדבר, אל תנסו לכפות"

יו"ר הכנסת, דליה אציק, אמרה בתגובה כי היא שוחחה עם היועמ"ש שאמור להידרש לעניין. "תחושתי שזה שייך לבית הזה ולא למערכת המשפט", היא אמרה.

בניגוד לחברי הכנסת הדתיים, קראו חברי הכנסת ממרצ זהבה גלאון ויוסי ביילין לבטל כליל את חוק החמץ. "כל הזהות היהודית עומדת על פיתות בפסח?" תהתה גלאון. "אני מכבדת את זכותם של האנשים להאמין, אבל אני מכבדת גם את רצונם של האנשים לרכוש חמץ בפסח שלא בפומבי".

ביילין הצטרף אליה, ואמר כי "מי שמרגיש שצריך חוק אומר שיש כאן פשיטת רגל נוראה. אני פונה לח"כים הדתיים: בשבילכם זו הזדמנות פז לרדת מהטעות ההיסטורית שלכם. תנסו לדבר, אל תנסו לכפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully