וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40% מהחיילות שהוטרדו: לא לחקור האירוע

יהושע בריינר

14.4.2008 / 11:02

318 חיילות התלוננו ב-2007 כי עברו הטרדה מינית. סקר: 68% מהמטרידים הם חיילים בשירות חובה, 18% הם קצינים

40% מהחיילות שמתלוננות כי עברו הטרדה מינית בצה"ל אינן רוצות שהאירוע ייחקר, כך עולה מניתוח נתונים שערכו בצה"ל. בשנת 2007 התלוננו 318 חיילות כי עברו הטרדה מינית, אך רק כארבעים תיקים הגיעו לכדי פסק דין צבאי או משמעתי, יחד עם זאת, בשנה שעברה חלה ירידה משמעותית במספר המתלוננות, כשב-2006 עמד המספר על 360 תלונות.

בצה"ל מנסים כבר שנים להיאבק בתופעת ההטרדות המיניות, כשבשנים האחרונות דבק בצבא תדמית כאילו ההטרדות המיניות על ידי מפקדים הוא עניין שבשגרה. בסקר אנונימי שנערך צה"ל בקרב 900 חיילות עולה כי ב-2007 14% מהנשאלות דיווחו שהוטרדו במהלך שירותם. מדובר בירידה לעומת 2005 שבה דיווחו 18% מהנשאלות על הטרדה מינית. יחד עם זאת, על פי נתוני הסקר עולה כי מרבית המטרידים, 68% הם דווקא חיילים בשירות חובה, לעומת 18% בקרב קצינים.

"אנחנו במגמת ירידה בנושא ההטרדות המיניות בצבא, אבל המטרה שלנו היא למגר אותה לחלוטין", אמר קצין בכיר בצה"ל לוואלה! חדשות. "מבחינתנו כל אירוע הוא בלתי נסבל, ובכל פעם שקצין או נגד מורשע, האנשים הללו מורחקים מהצבא". כיום מתכנסת ועדה מיוחדת בראשות ראש האגף למשאבי אנוש בצה"ל, האלוף אלעזר שטרן, מדי חודשיים על מנת לדון בכל תיק של הטרדה מינית.

לדברי הקצין, הסיבה ש-40% מהמדווחות על הטרדה אינן מעוניינות בחקירה היא כי "חלק מהבנות שחוות אירוע כזה מעדיפות שלא לשחזרו. בסופו של דבר אנחנו נעמוד מאחורי כל מתלוננת, אך אם החיילת מרגישה שלא בנוח עם התלונה, ומכיוון שמדובר בנושא כל כך אינטימי, אני בוודאי לא אלחץ עליה. בכל מקרה, הדבר האחרון שמעניין אותי כשחיילת מדווחת על הטרדה הוא המטריד, ללא קשר למעמדו או דרגתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully