וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן לבצע חקירות פלסטינים בדרך אחרת"

פנחס וולף

13.4.2008 / 17:58

כך אמר ראש אגף חקירות בשב"כ בדיון בכנסת, בעקבות דו"ח שקבע כי הארגון חוקר בדרך לא מקובלת. גלאון: "גם פלסטינים בני אדם"

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

וועדת החוקה של הכנסת דנה היום בדו"ח "טיפול משפחתי" של הוועד הציבורי נגד עינויים, בו נקבע כי השב"כ מענה אסירים באמצעות לחץ נפשי תוך שימוש בבני משפחותיהם. ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הודיע בדיון כי הוא מתכוון לפתוח לדיון את חוק השב"כ ולהסיר מגבלות שקיימות היום על חקירותיו.

ראש אגף החקירות בשב"כ התייחס בדיון למחמוד סוויטי שהיה חבר בחוליית חמאס. בחקירת השב"כ סיפרו לו שיש לו עוד קרובי משפחה עצורים, דבר שלא קרה בפועל, כדי ללחוץ עליו לשתף פעולה. לדעת ראש אגף חקירות, "לא היה מקום להשתמש במה שנעשה עם משפחת סוויטי. היה ניתן לבצע את החקירה בדרך אחרת". לדבריו, "הביקורת המוטלת על השב"כ בידי מערכת המשפט וארגונים שונים היא מחירה של הדמוקרטיה וזה דבר נכון ובמקום".

היועץ המשפטי של השב"כ אמר כי במידה שיש בן משפחה של מחבל שעצור גם הוא, אין מניעה להשתמש במעצרו בזמן החקירה. אך במידה שבני המשפחה לא עצורים, השב"כ קבע כי אסור להשתמש בבני המשפחה למטרות החקירה.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי "השב"כ פיצח שיטות מתוחכמות שיכולות לייתר פגיעה בצלם אנוש, וגם פלסטינים הם בני אדם. המאבק בטרור הוא קשה ומוצאים כל פעם שיטות חדשות להיאבק בו. כרשות מחוקקת, עלינו לעקוב אחרי השיטות".

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מנחם בן ששון (קדימה) הורה לראש אגף החקירות וליועץ המשפטי לממשלה שנכחו בדיון לספק תשובות, עד כמה שניתן, למקרים שהופיעו בדו"ח הוועד הציבורי נגד עינויים, שבועיים לאחר חג הפסח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully