וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימבבואה: ספירה מחודשת של הקולות

גיל קדרון

13.4.2008 / 13:32

הנשיא המכהן מוגאבה סירב להשתתף בוועידה איזורית ותקף את התערבותה של בריטניה. יו"ר האופוזיציה: "מדובר בהפיכה בפועל"

ועדת הבחירות של זימבבואה (ZEC) תערוך ספירה מוחדשת של כל הקולות מיום הבחירות במדינה, ב-29 במרץ, כך מדווחת התקשורת המקומית.

ה"טלגרף" הבריטי ציטט את יו"ר הוועדה ג'ורג' צ'יוואשה כאומר שגם הקולות לבחירות הנשיאותיות הפרלמנטריות ייספרו מחדש, אל מול עיניהן הבוחנות של נציגים מהמפלגות, מועמדים ומשקיפים.

ההודעה מפתיעה, ומגיעה לאחר דיווחים על ספירה חלקית בלבד, ובעקבות פגישה בזמביה שנועדה לדון בעיכוב בספירת הקולות, עיכוב שהעלה חששות כבדים מפריצת מהומות אלימות, כפי שקרה בקניה לפני מספר חודשים.

התכתשויות עם בריטניה

מיד עם סגירת הקלפיות הצהירה מפלגת האופוזיציה, התנועה לשינוי דמוקרטי (MDC), כי הדיחה את הנשיא המכהן רוברט מוגאבה, וכעת יריביו מביעים חשש כי הספירה מחדש תהווה הזדמנות פז לתומכי הנשיא להוסיף קולות מזויפים ולהטות את הכף לטובתם.

"מדובר בהפיכה בפועל", זעם מנהיג האופוזיציה מורגן צוונגיראי. "כיצד הם יכולים לספור מחדש אם טרם הוכרזו התוצאות?".

בימים האחרונים האשים מוגאבה את בריטניה בהתערבות בענייניה הפנימיים של זימבבואה, דחה בזעם השתתפות בפגישה האזורית בטענה שמדובר ב"הצגה שהופקה על ידי בריטניה", וביטל שמועות על פרישה.

ראש ממשלת בריטניה, האימפריה הקולוניאלית לשעבר, גורדון בראון, הביע "זעזוע" מהאלימות שפרצה מאז הבחירות, והוסיף כי "צריך לכבד את הזכויות הדמוקרטיות של העם בזימבבואה. העולם אינו יכול לחכות יותר לפרסום התוצאות". התגובה של מוגאבה לא איחרה לבוא: "אם בראון הוא העולם, אז הוא אכן איבד סבלנות, אך הוא בסך הכל נקודה פצפונת על הכדור".

מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי ענאן הזהיר אמש (שבת) כי המצב בזימבבואה "נמצא על סף תהום". לדבריו, מדינות דרום אפריקה חייבות לעמוד על כך שפתרון צודק יימצא, על מנת לפתור את המשבר במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully