וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים מעדיפות מכוערים

גיל קדרון

13.4.2008 / 11:46

מחקר חדש ומפתיע קובע כי זוגות בהן האישה נאה מהגבר מציגים מערכת יחסים בריאה יותר. החוקר: "הגברים בהן עובדים קשה יותר"

נשים, עצה חשובה: אם אתן מחפשות בן זוג לחיים, עליכן לשקול היטב לבחור בכזה שנראה פחות טוב מכן. מחקר חדש קובע כי בזוגות בהן האישה נאה יותר מערכת היחסים חיובית ותומכת יותר מאשר בזיווגים אחרים. ההערכה של החוקרים היא שלגברים חשוב יותר המראה החיצוני, בעוד נשים מחפשות בעל תומך.

צוותו של החוקר הראשי ג'יימס מקנולטי בחן 82 זוגות שהיו נשואים שישה חודשים או פחות, והיו יחדיו לפחות שלוש שנים לפני שעברו תחת החופה. אלו צולמו מנהלים שיחה אישית, בה האישה גוללה בעיה במשך כ-10 דקות, וזאת כדי לבדוק את תגובת הבעל.

"גבר בעל גישה שלילית אומר 'זו הבעיה שלך, תתמודדי איתה'", הסביר מקנולטי. "להבדיל, גבר חיובי יותר אומר 'היי, אני כאן בשבילך, איך אני יכול לעזור לך?'". בו בזמן דירגו חוקרים מ-1 עד 10 את מידת היופי של הנשים, כש-10 פירושו יפהפיה. כאמור, הזוגות בהם האישה הייתה נאה מהגבר הציגו התנהגות חיובית יותר באופן כללי.

"הממצאים נראים הגיוניים", אמר דן אריאלי, פרופ' לכלכלה התנהגותית ב-MIT. "גברים רגישים למראה של אישה, ונראה שנשים רגישות לגובה הגבר, כמו גם לגובה המשכורת שלו".

"הבעל שנראה פחות טוב מאשתו מקבל יותר ממה שכנראה ציפה", ממשיך מקנולטי. "הוא מקבל תמורה טובה יותר, ביחס למה שהוא מביא למערכת היחסים, אז הוא מתכוון לעבוד קשה כדי לשמר את הזוגיות הזו. ונהפוך הוא, גבר שנראה טוב מאשתו תמיד ירגיש שהדשא של השכן ירוק יותר, ולכן מחויבותו לנישואים תהיה פחותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully