וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדירות היוקרה במנהטן לחולות צאלים

יהושע בריינר

12.4.2008 / 21:43

סרן אילן בן עזרי עוזב כל פעם את עסקי הנדל"ן המשגשגים בניו יורק וטס לארץ רק כדי לעשות מילואים. "זה הדבר הכי טבעי בעולם"

לאחר שנים רבות של מאבקים, ורגע לאחר שחוק המילואים עבר בכנסת, תרמו השבוע לעליית המודעות לנושא המילואימניקים גם שני הרבנים הראשיים, יונה מצגר ושלמה עמאר שהכריזו בבסיס צאלים על השבת הנוכחית כעל "שבת המילואים". באותו הבסיס שהה השבוע גם סרן במיל' אילן בן עזרי, מפקד פלוגת טנקים, שהגיע ממנהטן רק כדי לגעת שוב בפגזים ולהריח מקרוב את מדי הב' המאובקים בחולות צאלים.

כן, תאמינו או לא, יש כאלה, שמגיעים לארץ רק בשביל לשרת במילואים. תוך כמה ימים יהיה סרן בן עזרי במטוס חזרה לתפוח הגדול, אבל אם תשאלו אותו, הוא מסתפק בלוף מהפחית. "סיימתי עכשיו אימון בן עשרה ימים על הטנקים עם הפלוגה. במהלך האימון כל החיילים הורידו המון חלודה וחזרו הביתה צרובים מהשמש עם הרבה חול באוזניים. לא הייתי מוותר על זה בעבור שום דבר".

בן עזרי עובד בעסקי הנדל"ן בניו יורק, ובין הפרוייקטים בהם הוא מעורב ניתן למנות את בתי המלון היוקרתיים ביותר בעיר. אבל ברגע שהוא מקבל את צו המילואים, הוא מזמין את כרטיס הטיסה בחזרה לארץ. "בעיניי זה הדבר הכי טבעי בעולם", אמר לוואלה! חדשות. "כשאני חוזר לפלוגה שלי אני מרגיש כאילו חזרתי הביתה. גם אם עכשיו הייתה מתבשלת העסקה הנדל"נית הכי גדולה בהיסטוריה של ניו יורק הייתי מגיע לאימון. אני מרגיש שזה משהו שאני חייב לעשות למען המדינה שלי. אמנם אני גר בחו"ל על מנת להתקיים מבחינה כלכלית, אבל יש לי קודם כל מחויבות למדינה שלי".

"סרט אקשן הוליוודי"

על אף הדיון הציבורי הנרחב שהתקיים בחודשים האחרונים בשאלת חיילי המילואים, בן עזרי מרגיש שהציבור עדיין לא מכיר לחברים שלו תודה. "לצערי הרב המילואימניקים נתפסים היום בקרב חלקים גדולים בציבור כפראיירים, וזה מה שהכי כואב לי. מעסיקים פוגעים לא פעם בעובדיהם, רק משום שהם הולכים לשרת את המדינה, וזה דבר שהוא בלתי נתפס. יש אנשים שמשאירים מאחוריהם בתים, עסקים פרטיים ומקריבים את החיים שלהם, אבל עדיין אין מספיק הערכה, וזו בעיה קשה".

"אנחנו אוהבים את המילואים, ולכן אנחנו מגיעים בכל פעם שקוראים לנו, אבל יש שחיקה במעמד שלנו, ויגיע יום שבגלל השחיקה הזו והעובדה שיש כאלה שרואים בנו פראיירים, אנשים פשוט יפסיקו להתייצב. חייבים להיאבק בתופעה הזו", אמר בן עזרי.

ואיך מגיבים החברים בחו"ל לכך שחברם נוסע לישראל רק כדי ללבוש מדי צבא ולעלות על טנק? "הרוב בדרך כלל מעריכים את העובדה שאני מגיע לישראל בשביל הצבא, אבל יש כאלה שרואים בזה משהו מגניב, כאילו אני לקוח מאיזה סרט אקשן הוליוודי".

ומה אומרים החברים הישראלים בחו"ל? "כבר אמרו לי כמה אנשים, "כל הכבוד לך, אבל אני לא הייתי עושה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully