וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "חמאס הוא שיוזם את משבר הדלק"

יהושע בריינר ושולמית אביצור

12.4.2008 / 21:25

צה"ל הגיב לאזהרות חמאס כי הפסקת אספקת דלק לרצועה תגרום למשבר. "מדובר בקמפיין מתוכנן של חמאס על גבם של התושבים"

יו"ר הוועדה העממית למאבק במצור, ג'מאל אל-חדרי, אמר היום כי המצור על רצועת עזה והפסקת אספקת הדלק אליה יגרמו להפסקת פעילותה של תחנת הכוח הראשית ברצועה בתוך ימים ספורים. לדבריו, הדבר יביא לעצירת מהלך החיים התקין ברצועה. את הדברים אמר אל-חדרי במסיבת עיתונאים שקיים בתחנת הכוח שבמרכז הרצועה.

לדברי אל-חדרי, מצבם של תושבי עזה הולך ומחמיר, ויגיע לשיא אם תפסק פעילותה של תחנת הכוח. לדבריו, הפסקת ייצור החשמל תשפיע קשות על כל תחומי החיים. כחצי מיליון תושבים יישארו ללא חשמל, ובין היתר יפגעו קשות שירותי הבריאות ברצועה, ושירותי התקשורת הסלולרית והקבועה.

טרם אספו את משלוח הדלק

במערכת הביטחון אמרו הערב כי חמאס הוא שיוזם את המצוקה והמשבר בסוגיית הדלקים, בניסיון להפנות את הלחץ בו הוא נתון לעבר ישראל. ראש מנהלת התיאום והקישור ברצועת עזה, אלוף משנה ניר פרס, אמר כי "מדינת ישראל הזרימה את הדלקים לרצועת עזה באופן שוטף ורציף, התמונות שבהם ניתן לראות כלי רכב ואנשים שממתינים שעות רבות לתדלוק רכביהם, הינם תוצאה של קמפיין מתוכנן ומתוקשר על גבם של התושבים".

עוד אמר פרס כי "ישראל העבירה לצד הפלסטיני במסוף הדלקים מאות אלפי ליטרים של דלק, לפני הפיגוע בנחל עוז, וברשות הפלסטינית טרם אספו את המשלוח האחרון".

ישראל העבירה מדי שבוע דרך מסוף הדלקים בנחל עוז כ- 2 מיליון ליטרים של סולר לתחנת הכוח ברצועה, 800 אלף ליטר סולר לתחבורה ו-75 אלף ליטר בנזין. ישראל הפסיקה לספק דלק לרצועה לפני שלושה ימים, לאחר הפיגוע במסוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully