וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הצמרת הדמוקרטית מעדיפה את אובמה

11.4.2008 / 18:25

סקרים מצביעים כי אובמה הולך ומצמצם את הפער מול קלינטון בקרב צירי העל- שייתכן וייקבעו בסוף את תוצאות המירוץ

הסנטור ברק אובמה ממשיך לצבור מומנטום: סקרים מצביעים כי המתמודד על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות קרוב לנצח את יריבתו הילרי קלינטון גם במעוזה האחרון -צירי העל. המדובר ב-800 פעילים בכירים במפלגה הדמוקרטית, שעתידים להכריע את המירוץ בין קלינטון לאובמה.

ההערכה היא כי איש מהמועמדים לא יצליח לזכות במספר הקולות הנדרשים כדי לנצח במירוץ וההכרעה הסופית תתקבל רק בוועידת המפלגה הדמוקרטית בקיץ. בניגוד לנציגי המדינות, צירי העל לא מחויבים להצביע בהתאם לתוצאות הפריימריז במדינותיהם, ומצביעים על פי נטיית מצפונם.

סקר של MSNBC שנערך בקרב צירי העל מעניק לקלינטון 256 קולות לעומת 225 לאובמה. עם זאת, הנתון המעניין הוא המספר הגדול יחסית של צירי על, שהצהירו בתקופה האחרונה על תמיכתם באובמה, לעומת המעטים שהחליטו דווקא לתמוך בהילרי. "לאט לאט זה הולך ונוטה לכיוון אובמה", אמר הפרשן הפוליטי סטיבן שייר. "הצירים מבחינים בתמיכה העממית ההולכת ומתרחבת באובמה, ומחליטים בהתאם".

במטה שלקלינטון מקווים כי ניצחון מוחץ בפריימריז בפנסילבניה ב-22 באפריל יעוררו יותר צירים לתמוך דווקא במועמדותה של הסנטורית מניו יורק."רוב הצירים נמצאים כעת בעמדת המתנה וממתינים לתוצאות בפנסילבניה", אמר דוברה של קלינטון, פול סינגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully