וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נצליח להגיע להסכם עד סוף 2008"

ספי קרופסקי

10.4.2008 / 20:56

כך העריך רה"מ, בניגוד להצהרותיו הקודמות. למרות זאת הביע אמון כי ניתן להגיע להבנות עוד השנה. בנוסף, שלח מסר לחמאס: "יאלץ לשאת בתוצאות מעשיו"

מערכת וואלה

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

"לצד המלחמה נגד הטרור אנחנו נמשיך לקיים את המאמץ לנהל דו שיח רציני אחראי ושקול ולהוביל לקראת הבנות עם הרשות הפלסטינים בראשות אבו מאזן. אנחנו מכירים את הבעיות ברשות, אבל אנחנו שומעים את הקולות שמדברים על שלום. אני מאמין שניתן להגיע להבנות עוד במהלך השנה הזו אך אינני סבור שניתן להגיע להסכם כולל השנה". כך אמר אתמול בערב (חמישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בטקס הרמת כוסית לחג הפסח בבית מפלגת קדימה בפתח תקווה.

לצד העיסוק במשא ומתן המדיני שלח אולמרט מסר מאיים לחמאס: "התשובה לחמאס תהיה כזו שלא תאפשר להם להמשיך לפעול כפי שהם פועלים. הדברים שאמרתי מחייבים את המדינה ואני מבטיח לכם שהם יבואו לידי ביטוי". לדברי אולמרט, "חמאס נושא במלוא האחריות למה שקורה בדרום. לא מעניין אותנו לאיזה ארגון שייך איזה מחבל. חמאס, על כל חבריו, יאלץ לשאת בתוצאות הבלתי נמנעות של מעשיו".

בנוסף, תקף אולמרט את האופוזיציה שטוענת כי בכוונתו לחלק את ירושלים. "איננו זקוקים לשיעורים מאף אחד מהם הנושאים החשובים עליהם עלינו להקפיד. אף אחד לא ילמד אותי או את שרי קדימה על חשיבותה וסמליותה של העיר ירושלים לעם ישראל", אמר ראש הממשלה.

אולמרט ייחד את החלק הראשון של נאומו לפיגוע אתמול במוסף נחל עוז, ושלח את תנחומיו למשפחות ההרוגים בפיגוע ולמשפחת החייל שנפל בפעילות צה"ל ברצועה. בחציו השני של הנאום התייחס ראש הממשלה להישגים הכלכליים והחברתיים שהושגו על ידי הממשלה במהלך השנה האחרונה והוסיף כי "מעולם לא הייתה שנה מוצלחת יותר לכלכלת המדינה. זו השנה השלישית שבה הכלכלה צומחת בשיעורים גבוהים יותר מבכל מדינות אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully