וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפד"ל תתמוך בענישת צרכני זנות

פנחס וולף

10.4.2008 / 20:47

יו"ר המפלגה ח"כ אורלב הודיעה שהמפד"ל תתמוך בהצעת החוק של ח"כ גלאון, בעקבות עמדה הלכתית שהציג בפניו הרב שרלו

תעשיית הזנות מביאה לשיתוף פעולה בין ח"כ זהבה גלאון (מרצ) למפד"ל. לאחר שהרב יובל שרלו הציג בפני יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, עמדה הלכתית התומכת בהצעת חוק של גלאון - המחייבת עונש של חצי שנת מאסר על המשתמשים בשירותי זנות - החליט אורלב שהמפד"ל תתמוך בהצעתה.

על פי הצעת החוק, צרכני תעשיית המין שיתפסו בפעם הראשונה, יוכלו להמיר את עונש המאסר בהשתתפות בתוכנית חינוכית בנושא השפעת הזנות. בתשובתו לאורלב, טען הרב שרלו כי אמנם הצעת החוק היא חלקית, מפני שמצד ההלכה היהודית האחריות מוטלת גם על הזונות, אולם יש לתמוך בה.

"הרצון למנוע זנות בישראל צריך להיות אחת המגמות העיקריות של שמירת קדושת ישראל, קדושת ארץ ישראל ומעמדן וכבודן של הנשים" כתב הרב שרלו. "על כן, יש לכאורה להיות שותף בכל יוזמה המקדמת מציאות זו. השאלה העומדת לדיון היא העמדה ביחס להצעה חלקית זו, המדגישה אך פן אחד בלבד בנושא הזנות, שהוא חשוב מצד עצמו, אך מתעלמת מחובת הנשים הפונות לזנות, ומהמעמד שיש להן בתחום זה".

הצעת החוק מצטרפת להצעת חוק נוספת שהגישה לאחרונה גלאון, בה היא מבקשת לאסור פרסום שירותי מין. לדבריה, "חקיקה שכזאת היא חלק מאסטרטגיה של פעולה נגד הלקוחות, אלה שמייצרים את הביקוש לתופעה והכוח המניע של 'תעשיית' המין שמגלגלת מיליארד דולר בשנה".

ח"כ אורלב מסר בתגובה כי, "מכת הזנות היא אסון בראש ובראשונה לנשים שנאלצו להידרדר למצב זה. החברה בישראל חייבת לעשות ככל שניתן כדי למנוע תופעה פסולה זאת, ולכן ראיתי לנכון לסייע בחילוצן של הנשים ולתמוך בהצעת החוק. סברתי כי ראוי לקבל לכך גיבוי מהמשפט העברי ומהמקורות היהודיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully