וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמריקן איירליינס" ביטלה אלפי טיסות

10.4.2008 / 18:26

חצי מצי המטוסים של ענקית התעופה מקורקע לצורך בדיקות בטיחות. נמלי התעופה הגדולים של ארה"ב סובלים מעומס כבד

בשלושת הימים האחרונים נאלצה חברת התעופה האמריקאית "אמריקן איירליינס" לבטל כ-2000 טיסות בקירוב, על מנת לערוך בדיקות בטיחות מיוחדות במטוסים מסוג MD-80.

גל הביטולים החל ביום שלישי עם 460 טיסות שבוטלו. אתמול (רביעי) בוטלו 1094 טיסות, כמחצית מהטיסות המתוכננות של "אמריקן ארליינס", והיום צפויות להתבטל עוד 900 טיסות. על פי הערכות השיבושים השפיעו על יותר מ-100 אלף נוסעים, ויצרו אנדרלמוסיה בשדות התעופה הגדולים ביותר בארצות הברית.

גל הביטולים בטיסותיה של החברה החל שבועיים לאחר שהיא נאלצה לבטל מאות טיסות מאותה הסיבה - להבטיח עמידה בתקני בטיחות חדשים של רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית, הנוגעים לחיווט במטוסי ה-MD80.

הבדיקות, שנועדו לבחון האם מערכת החיווט במטוסי ה-MD80 מותקנת כהלכה, נובעים מהנחיות חדשות שפרסמה רשות התעופה הפדרלית בעקבות ליקויים שהתגלו בביקורת במטוסיה של חברת התעופה "סאוות'ווסט איירליינס". למרות ש"אמריקן איירליינס" ביצעה את העבודות הדרושות לפני כשבועיים, דו"ח של רשות התעופה קבע כי חלק מהם לא עומדים בתקנים החדשים.

גם חברות התעופה "דלתא" ו"אלסקה איירליינס" נאלצו לבטל טיסות אתמול כדי לערוך בדיקה במטוסי ה-MD80. "דלתא" ביטלה 24 טיסות, ו"אלסקה ארליינס" ביטלה 14 טיסות. מספר הביטולים הגבוה בטיסותיה של "אמריקן איירליינס" נובע מכך שכמחצית מצי המטוסים שלה, כ-300 מטוסים, מורכב ממטוסי MD-80.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully