וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 2 פלסטינים תכננו הרעלה במסעדה

יהושע בריינר ונתיב נחמני

10.4.2008 / 16:00

היום הותר לפרסום כי השניים, שוהים לא חוקיים, נעצרו בחודש הקודם. הודו בחקירתם שתכננו להחדיר רעל למזון במסעדת "גריל אקספרס" ברמת גן, בה עבדו

ב-19 במרץ עצרו השב"כ בסיוע בלשי מרחב דן ולוחמי יחידת ברק שני שוהים בלתי חוקיים בארץ, תושבי שכם, שהודו בחקירתם כי התכוונו לבצע פיגוע הרעלה המוני במסעדת "גריל אקספרס" בה עבדו ברמת גן. כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

השניים, איהאב אבו ריאל ועאנפ סאלום, גויסו על ידי גדודי חללי אל אקצא, הזרוע הצבאית של הפתח. המעצר נעשה מספר ימים לפני היום בו תכננו השניים לבצע את הפיגוע. אבו ריאל וסאלום הודו בחקירתם כי תכננו להחדיר למנות במסעדה רעל, אותו היו אמורים לקבל מידי שני פעילים מבוקשים ממחנה הפליטים בלאטה בשכם. הרעל, בצבע לבן וללא טעם או ריח, מתחיל לפעול רק ארבע שעות לאחר האכילה. הם התכוונו להרעיל כמה שיותר סועדים, היות ואין סימנים לרעל בארבע השעות הללו.

בנוסף, ביקשו מפעיליהם להעזר בהם על מנת להחדיר מחבל מתאבד לתחומי ישראל. הפיגוע תוכנן על ידי גדודי חללי אל אקצא בשכם, בראשם עומד האני כעבי. לדברי מערכת הביטחון ממשיך כעבי גם כיום בניסיונות פיגוע, בין השאר באמצעות שוהים בלתי חוקיים.

פיגוע הרעלה - רעיון של חמאס

זו אינה הפעם הראשונה בה מנסים גורמי טרור לערוך פיגוע הרעלה באמצעות שוהים בלתי חוקיים העובדים במסעדה. ב-2002 נעצרו שלושה תושבי מזרח ירושלים והואשמו בתכנון פיגוע הרעלה דומה.

מנהיג השלושה, סופיאן עבדו, יצר קשר עם גורמים בחמאס וביקשו לסייע לארגון ולבצע פיגוע. מפעיליו בחמאס העבירו לו הוראות כיצד להפוך את התרופה דיגוקסין, שמינון גבוה שלה עלול לגרום לדום לב, לרעל, ולהחדיר אותו למזון.

עבדו וחברו מוסה נאסר יצרו קשר עם עוטמאן כהניה, טבח בבית הקפה "רימון" בירושלים, וסיכמו איתו כי ירעילו את הסועדים באמצעות הרעל, שיחדיר כהניה למזונם. ואולם, הם נכשלו ביצירת הרעל, ונטשו את התוכנית לטובת תכנון פיגוע התאבדות, שנמנע עם מעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully