וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ישראלים הבריחו 6 טון חשיש לבריטניה

נתיב נחמני

10.4.2008 / 15:44

החשודים נעצרו בבריטניה לאחר חקירה ממושכת שהקיפה מדינות שונות. "הישראלים נחשבים לשחקנים מרכזיים בשוק הסמים הבינלאומי"

שישה טון חשיש מרוקאי שעל פי החשד הוברח על ידי ישראלים ממרוקו לאנגליה נתפסו אתמול (רביעי) בבריטניה. טרם נודע אם המשלוח היה מיועד לסיים את דרכו בישראל.

במהלך שנה וחצי נוהלה ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב חקירה סמויה בפרשת ההברחה, שזכתה לכינוי "טינקרבל". הסמים הוברחו בשתי סירות גרר מתקופת קום המדינה – "תרצה" ו-"אבירה" והוסלקו בבטן הסירות בתוך מיכלי שתיה גדולים.

"בסוף 2006 קיבלנו מידע על כוונה של ישראלים להעביר משלוח ענק של חשיש", סיפר ראש מפלג המודיעין סגן ניצב אהרון ולריולה. לדבריו, חבורת המבריחים מנתה כ-13 חשודים, מתוכם שלושה ישראלים שניהלו את המבצע ונעצרו אתמול בבריטניה.

"כמויות הסמים אדירות"

בראש המבצע עמד על פי החשד חזי סורברו. הוא ועצור נוסף בפרשה, משה קידר, היו שותפים בהפעלת מפעל לייצור אקסטזי באמסטרדם ב-1994. סורברו היה בין הראשונים שהחזיקו בנוסחה לאקסטזי והשניים נעצרו לאחר שדליפת גז הסגירה את קיום המפעל. סורברו טען שחשב שמדובר במפעל לייצור הורמונים וקידר טען שהגיע לשם רק כדי להתקין מזוזות. עצור נוסף מבין שלושת הישראלים בפרשה הנוכחית הוא מרדכי הירש, ששימש כאיש הכספים של החבורה.

סירות הסמים הישנות עברו מסע מפרך שכלל עצירות רבות לצורך תיקונים במדינות שונות, בהן הודו, פורטוגל, רפובליקת ג'יבוטי שבאפריקה ואפילו עצירה בנמל אילת. שווי הסמים מוערך בכ-15 מיליון דולר ושווי מבצע ההברחה מוערך במעל למיליון דולר.

שאר העצורים הם ארבעה אזרחי ג'יבוטי, ארבעה פקיסטנים ואזרח יגוסלבי, שלפי הערכות המשטרה חלקם בפרשה היה רק בהובלת הסמים.

"הישראלים נחשבים לשחקנים מרכזיים בשוק הסמים הבינלאומי", אמר רפ"ק מומי משולם מימ"ר תל אביב. "כמויות הסמים אדירות. ליווינו את הפרשה במשך שנה וחצי באופן הדוק ובאמצעים שונים", הוסיף משולם, "היה לנו מאד קשה לצרף את הפאזל הזה ולעדכן את משטרות העולם". במהלך הפרשה עבדו שוטרי הימ"ר בשיתוף עם משטרות אנגליה, ספרד ובלגיה.

בינתיים לא ידוע אם העצורים הישראליים ישפטו בבריטניה או יובאו לצורך כך לישראל. במהלך הימים הקרובים ישלחו חוקרים ממשטרת תל אביב לבריטניה להתחיל בחקירת העצורים הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully