וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיעון ל-4 מהנאשמים בכנופיה הניאו נאצית

נתיב נחמני

10.4.2008 / 11:53

החשודים בפרשה יואשמו בקשירת קשר לביצוע פשע, בתקיפה בנסיבות מחמירות, פרסום חומר גזעני והסתה לגזענות, ויישלחו למאסר

חצי שנה לאחר חשיפת התא הניאו נאצי שפעל באזור המרכז, הוגשו היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב ארבע עסקאות טיעון בפרשה, לאחר שהושגה הסכמה בין עורכי דינם של החשודים לבין הפרקליטות. הם יואשמו בקשירת קשר לביצוע פשע, בתקיפה בנסיבות מחמירות ובפרסום חומר גזעני והסתה לגזענות.

על אחד מהחשודים ייגזר עונש מאסר של ארבע וחצי שנים, על חשוד נוסף ייגזרו שלוש וחצי שנים. על עונשו של אחד הקטינים בכנופייה טרם הושגה הסכמה. קטין נוסף יישלח לשנה ושלושה חודשי מאסר. עורך דינו יהודה פריד אמר לוואלה! חדשות, כי "חתמנו על הסכם הטיעון בלב כבד, כיוון שמחומר הראיות ברור שהלקוח שלנו אך ורק נכח בחלק מאירועי התקיפה, אך לא תקף איש. מרשנו החליט באומץ לקחת אחריות על הימצאותו במקום התקיפה, כיוון שהוא רוצה להמשיך בלימודיו. רצינו שיניח את הפרשה מאחוריו וימשיך הלאה בחייו".

לפני כחודש סיפר החשוד לוואלה! חדשות: "אני יהודי ואמא שלי יהודיה. מאז שאני ילד החלום שלי הוא להתגייס לגולני". לדבריו, "אנחנו לא הנאצים. מי שצריך לתפוס אותו נמצא ברוסיה". אימו סיפרה כי "בכל תקופת הילדות שלהם הקניטו אותם בבית הספר על כך שהם רוסים, והמורים או אף אחד אחר לא עשה כלום. עכשיו כולם צריכים לחשוב למה זה הגיע למצב הזה".

לפני כחצי שנה נעצרו שמונת הצעירים בני 19-17, תושבי פתח תקווה, עולים מחבר העמים. השמונה נאשמים בעשרות מקרי תקיפה חמורים על רקע גזעני, בעיקר של עובדים זרים באזור דרום תל אביב. מכתב האישום הנוכחי עולה כי חברי התא נהגו לתעד את התקיפות בוידאו ובסרטונים בהם הם נראים כשהם מאתרים את קורבנותיהם, מכים אותם באכזריות תוך שהם מטיחים בהם האשמות על כך שהם אינם לבנים ועל כן "צריכים לשלם".

בין היתר, חברי הכנופיה נאשמים כי ריססו צלבי קרס בבתי כנסת וכתובות נאצה נגד יהודים, ובהפצת חומר גזעני. הפרשה נחשפה מספר חודשים לאחר שנעצר רוסטיסלב בוגוסלבסקי, תושב העיר, עולה מחבר העמים גם הוא, שנחשד בשני מקרי רצח ובהריגת מאות חתולים. בוגוסלבסקי אף נחקר בחשד לשיתוף פעולה עם חלק מחברי התא במספר מקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully