וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי סותם את פיות הספורטאים

10.4.2008 / 10:32

הוועד האולימפי אינו מעוניין ששיקולים פוליטיים ישפיעו על המשחקים עצמם ולכן יפרסם הנחיות לגבי התבטאות ציבורית של הספורטאים

הספורטאים שיגיעו למשחקי האולימפיאדה בבייג'ין יקבלו הנחיות קפדניות לגבי הדברים שיהיה מותר להם להגיד בציבור במהלך המשחקים. זאת על מנת למנוע הפרה של חוקי התעמולה.

נשיא הוועד האולימפי ז'אק רוג אמר היום (חמישי) כי חופש הביטוי הנו זכות בסיסית, אך מטרת ההנחיות היא למנוע המשך חדירתם של שיקולים פוליטיים לאולימפיאדה. "אנו קהילה בינלאומית הכוללת 205 לאומים וחלק מלאומים מסוכסכים זה עם זה. קיימות מחלוקות על רקע דתי, אתני ועוד. איננו רוצים שמחלוקות אלו יורגשו במהלך האולימפיאדה", הוסיף.

ההכנות למשחקי האולימפיאדה בבייג'ין נושאות השנה צביון פוליטי מובהק על רקע המחאה הבינלאומית נגד הפרת זכויות האדם בסין ומדיניותה בטיבט. מרוץ הלפיד האולימפי נתקל במהומות ובהפגנות בכל עיר אליה הגיע עד כה. הספורטאים, הנתונים תחת לחץ עצום להתייחס לנושא זכויות האדם, ביקשו הנחיות מדויקות על מה הם יכולים להגיב.

במסגרת אמנת האולימפיאדה, אסור על המתחרים להשמיע בציבור הצהרות פוליטיות במהלך המשחקים ורוג נחוש בדעתו למנוע את האפשרות שהאולימפיאדה הטעונה לא תשמש ככלי תעמולה. "הספורטאים יוכלו לדבר בחופשיות אך לא לנהל תעמולה", אמר רוג. עם זאת, סרב רוג לפרט אילו עונשים יוטלו על הספורטאים שיפרו את ההנחיות. "הוועד האולימפי יבדוק כל מקרה לגופו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully