וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר באל קאעדה מת מצהבת

טלי גולדשטין

10.4.2008 / 9:56

אבו עוביידה אל-מסרי היה דמות מפתח בארגון הטרור הקיצוני, והיה אחראי לתכנון מספר התקפות באפגניסטן ובמערב

אבו עוביידה אל-מסרי, קצין בכיר בארגון אל קאעדה, מת, כך דיווחו אמש (רביעי) מקורות במודיעין האמריקאי. לפי דיווח רשת ה-BBC, מסרי, דמות מפתח באל קאעדה האחראית לתכנון ההתקפות של הארגון באפגניסטן, בריטניה ובמקומות אחרים בעולם, מת מנסיבות טבעיות, ככל הנראה מצהבת.

גורמים בכירים בריטים ואמריקאים ביחידות למניעת הטרור מעריכים כי מסרי, יליד מצרים, היה אחראי על הוצאתן לפועל של התקפות על כוחות אמריקאים וזרים באפגניסטן אחרי שהטליבן הודח מהשלטון ב-2001. אחר כך הפנה מסרי את תשומת לבו לתכנון התקפות גדולות יותר על אזרחים במדינות המערב. מסרי היה, בנוסף, דמות חשובה במטה אל קאעדה שבפקיסטן. חשיבותו של מסרי בארגון היתה כה גדולה, עד כי לא מונה לו עדיין יורש.

מסרי היה דמות אפופת מסתורין ואפילו שמו האמיתי לא ידוע – אבו עוביידה אל-מסרי הוא שם עט בערבית שפירושו "אביו של עוביידה המצרי". בעבר הצליח מסרי להימלט משני ניסיונות התנקשות. ב-2006 דיווחו הרשויות בפקיסטן כי הוא נהרג בהתקפת טילים על כפר הסמוך לגבול עם אפגניסטן. אחר כך התברר שמסרי לא היה בכלל בכפר בעת ההתקפה. התקפת טילים נוספת מאוחר יותר באותה שנה החמיצה אף היא את יעדה.

לדברי מ. ג'יי גוהל, מומחה טרור בקרן אסיה פסיפיק, מסרי היה גם מומחה לחומרי נפץ ומגייס מוסלמים צעירים בעלי רקע מערבי לשורות אל קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully