וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אכילת ביצים מגדילה את הסיכוי למות

10.4.2008 / 7:43

לטענת חוקרים מאוניברסיטת הרווארד, גברים בגיל העמידה שאוכלים יותר מ-6 ביצים בשבוע מגדילים את סיכוייהם למוות מוקדם

גברים בגיל העמידה (50+) שאוכלים יותר משש ביצים בשבוע מגדילים את הסיכוי שימותו מוקדם מהצפוי. כך עולה ממחקר שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית. לדברי החוקרים ד"ר לוק וד"ר מיכאל גאזיאנו, גם גברים חולי סוכרת שאוכלים ביצים – יהיה מספרן אשר יהיה – מגדילים את סיכוייהם למוות מוקדם.

מסקנות החוקרים, שפורסמו בכתב העת האמריקאי לתזונה קלינית, מבוססות על מחקר מקיף, שכלל 21,327 נבדקים ונמשך למעלה מ-20 שנה. הנבדקים היו רופאים, שהסכימו לדווח לבית הספר לרפואה בהרווארד על מצבם הבריאותי ועל הרגלי החיים שלהם. במהלך התקופה מתו כ-5,000 מהם מסיבות שונות.

בין השאר, מצאו החוקרים כי הסיכוי למוות מוקדם בקרב גברים שצרכו יותר משש ביצים בשבוע גבוה ב-23% מזה של גברים שאכלו פחות משש ביצים בשבוע. "צריכה מוגברת של ביצים עלולה להגדיל את הסיכוי למוות מוקדם", סיכמו לוק וגאזיאנו.

עם זאת, החוקרים לא בדקו מה בביצה מגדיל את הסיכוי למוות וממליצים לערוך מחקרים נוספים בנושא. תזונאים כבר ציינו בעבר כי אכילת ביצים עלולה להעלות את רמת הכולסטרול. ואולם, הביצים מכילות גם חומרים מזינים, וצריכה מבוקרת שלהן טובה לבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully