וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לבוש: "החרם האולימפיאדה בסין"

10.4.2008 / 2:01

הסנטור הדמוקרטי קרא לנשיא ארה"ב להחרים את טקס פתיחת המשחקים האולימפיים בבייג'ין, אם סין לא תשפר את מצב זכויות האדם בטיבט

הסנטור ברק אובמה, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, קרא אמש (רביעי) לנשיא ג'ורג' בוש להחרים את טקס פתיחת האולימפיאדה בבייג'ין, שצפוי להיערך באוגוסט הקרוב. זאת אם ממשלת סין לא תנקוט צעדים ממשיים לשיפור מצב זכויות האדם בטיבט ולהפסקת רצח העם בדרפור.

"על סין להגן על תושבי טיבט ולכבד את זכויות האדם שלהם", הצהיר אובמה. לדבריו, הוא גם "מודאג מאוד" לנוכח היעדר תמיכתה של סין במאמצים להפסקת רצח העם בדרפור. עם זאת, הסנטור הדמוקרטי הבהיר כי את ההחלטה הסופית בעניין החרמת המשחקים האולימפיים יש לקבל במועד מאוחר יותר, סמוך לפתיחתם.

בתחילת השבוע קראה גם יריבתו של אובמה, הסנטורית הילרי קלינטון, לבוש להחרים את המשחקים. לדבריה, על סין לשנות את התנהלותה באופן משמעותי ו"לעמוד בשאיפות האוניברסליות לאחדות ולמתן כבוד לזכויות אדם - אידאלים שעומדים בבסיס המשחקים האולימפיים". בנוסף, ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון וקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כבר הודיעו כי לא יגיעו לטקס פתיחת המשחקים.

בתוך כך, הלפיד האולימפי הובא הלילה לנמל התעופה בסן פרנסיסקו והועלה על מטוס בלי שום טקס. זאת בשל הפגנות נגד קיום המשחקים האולימפיים בסין, שגם הביאו לקיצור מירוץ הלפיד במחצית - מעשרה קילומטרים לחמישה.

בתחילת השבוע כובה הלפיד האולימפי על ידי גורמים רשמיים, תוך כדי מעברו ברחובות פריז, בעקבות הפגנות נגד מדיניות סין בטיבט. הלפיד אמור היה לעשות את דרכו ממגדל אייפל, מהלך 28 ק"מ, ועד לאצטדיון שארלטי, בקצה הדרומי של העיר. 3,000 השוטרים שנערכו לאורך המסלול לא הצליחו למנוע מהמפגינים לשבש את מהלך המירוץ. מחר יתכנס הוועד האולימפי הבינלאומי לדון בעתיד המירוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully