וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני: "לשמאל אין טעם בנשים"

10.4.2008 / 1:44

כך התבטא מנהיג מחנה המרכז-ימין באיטליה, ימים ספורים לפני הבחירות הכלליות שעשויות להחזיר אותו לתפקיד ראש הממשלה

"לשמאל אין טעם, גם לא כשזה מגיע לנשים". כך אמר השבוע מנהיג האופוזיציה באיטליה, ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, ימים ספורים לפני הבחירות הכלליות במדינה. הסקרים מעניקים לברלסקוני, שעומד בראש גוש מפלגות המרכז-ימין, יתרון של 9-5 אחוזים על פני יריבו וולטר ולטרוני, מנהיג מחנה המרכז-שמאל, בבחירות שייערכו ב-14-13 באפריל. לפיכך, נראה ששובו של ברלוסקוני לתפקיד ראש ממשלת איטליה קרוב מתמיד.

בראיון טלוויזיוני ציין ברלוסקוני (71), שידוע בלשונו המשוחררת, כי מועמדות מחנה המרכז-ימין יפות יותר מאלה של מחנה המרכז-שמאל. "אני אומר זאת", הסביר, "משום שבפרלמנט אין להן תחרות". הוא גם הבטיח שאם ינצח בבחירות, נשים ימלאו לפחות שליש מהתפקידים בממשלתו.

דברי המועמד המוביל לראשות הממשלה עוררו, כצפוי, תגובות סוערות במערכת הפוליטית באיטליה. "להתמודד בבחירות לפרלמנט זה לא כמו להתמודד בתחרות יופי", אמרה חברה הפרלמנט פאולה באלדוצ'י ממפלגת השמאל "ברית הקשת". לדברי חברת הפרלמנט סילבנה מורה, התומכת במועמדותו של וולטר ולטרוני לראשות הממשלה, "ברלוסקוני ממשיך לשפוט נשים רק על סמך המראה שלהן – סימן למנטליות סקסיסטית ומפגרת".

"בכל מדינה דמוקרטית נאורה", הוסיפה, "די היה בהערה כזו כדי לפסול מועמד לראשות הממשלה או להביא לתבוסתו בקלפי. אני מקווה שנשות איטליה – ולא רק הן – ייתנו לברלוסקוני את התשובה שהוא ראוי לה".

הבחירות הכלליות באיטליה נערכות כשנתיים לאחר הבחירות, שבהן גבר רומנו פרודי על ברלוסקוני, שכיהן כראש ממשלה בין השנים 2006-2001. מאז הקים פרודי את ממשלתו, היא נקלעה לקשיים ולמשברים שהובילו לנפילתה. פרודי, איש המרכז-שמאל, החליט שלא להתמודד לכהונה נוספת והעביר את המושכות לוולטר ולטרוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully