וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תגברה כוחות בגבול רצועת עזה

10.4.2008 / 8:38

כ-1,200 חיילים נוספים התפרסו לאורך הגבול, בעקבות איומי חמאס כי יפרוץ אותו בשנית. "כל ניסיון לפרוץ הגבול ייתקל בתגובה חריפה"

מצרים תיגברה את כוחותיה בסיני, סמוך לגבול עם רצועת עזה ב-1,200 חיילים נוספים ושלחה אזהרה לחמאס והג'יהאד האיסלמי שלא ינסו לפרוץ את הגדר במעבר רפיח ולחדור לשטח סיני. על פי הדיווחים, הכוחות המצרים התפרסו גם בדרכים המובילות לגבול עם עזה.

מוקדם יותר, הזהיר בכיר בחמאס כי הגבול עם מצרים, שנפרץ על ידי הפלסטינים בחודש ינואר האחרון, עלול להיפרץ בשנית. בתגובה אמר שר החוץ המצרי אחמד אבו אל ריט, כי "כדאי מאוד שחמאס לא ינצל את הבעיות הפנימיות במצרים. כל ניסיון לפרוץ את הגבול ייתקל בתגובה חריפה של כוחות הביטחון המצרים".

"יותר מתשעת אלפים פלסטינים, בהם אנשי חמאס רבים, הסתננו למצרים מאז שהגבול בינה לבין עזה נפרץ". כך אמר אתמול מושל צפון סיני, הגנרל אחמד עבד אל-חמיד, לעיתון "אל-אתיחאד", היוצא לאור באיחוד האמירויות. "מנגנוני הביטחון הגבירו את מאמציהם לעצור את המסתננים לפני שיבצעו מעשי פשע בסיוע גורמים פנימיים". לדבריו, חלק מאנשי חמאס שהסתננו לערים המצריות עומדים בקשר עם חברי תנועת "האחים המוסלמים" במדינה.

אל-חמיד הוסיף, כי כוחות הביטחון במצרים הפעילו תוכנית שמטרתה איתור המסתננים וגירושם בחזרה לרצועה. "עד כה נתפסו 2,116 פלסטינים", ציין. עבד אל-חמיד גילה עוד כי המצב בגבול נמצא תחת שליטה מלאה של כוחות הביטחון המצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully