וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש לסין: "דברו עם הדלאי למה"

שי אילן

9.4.2008 / 20:27

עד כה היה הנשיא בוש עקבי בכוונתו לנסוע לאולימפיאדה בסין. יתכן שהאמירה הנוכחית נועדה להכשיר את הקרקע לביטול הנסיעה

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש קרא היום (רביעי) לסין לפתוח בהידברות עם הדלאי למה. בפגישה עם שר בכיר מסינגפור, גו צ'וק טונג, אמר בוש שמנהיגי סין "יגלו, אם הם אי פעם יפנו לדלאי למה, שהוא אדם נהדר, אוהב שלום ומתנגד לאלימות". הדלאי למה ביקר בשנה שעברה בבית הלבן, למורת רוחה הבולטת של סין, המאשימה אותו בבדלנות ובערעור היציבות.

ג'ורג' בוש אמור לנסוע לאולימפיאדה בקיץ, וטען בעקביות שהוא לא מתכוון לבטל את הנסיעה. עם זאת, בימים האחרונים נוקטים דובריו נימה זהירה יותר ביחס לנסיעה. דוברת הבית הלבן דיינה פרינו אמרה כי "אין שינוי בלוח הזמנים של הנשיא", אבל הלחץ עליו לבטל את הנסיעה גובר.

רייס: נקים קונסוליה בטיבט

גורמים בכירים במפלגה הדמוקרטית, כולל הסנטורית הילרי קלינטון, קראו לבוש להחרים את האולימפיאדה, ולהצטרף בכך לכמה מנהיגים בולטים, כולל קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל והנסיך צ'רלס מבריטניה. יתכן שההתבטאות של בוש בעניין הדלאי למה נועדה להכשיר את השטח לשינוי עמדתו בעניין הביקור בסין.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס אמרה כי ארצות הברית שוקלת לפתוח קונסוליה בטיבט. לצעד כזה תידרש הסכמת ממשלת סין, שהגבילה את הגישה לטיבט לדיפלומטים ועיתונאים זרים, בעקבות המהומות שהחלו בחודש שעבר. הקמת קונסוליה אמריקאית בטיבט עשויה להיות צעד סמלי של תמיכה בזכויות הטיבטים לאוטונומיה רבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully