וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מלמדים את אויבינו לפגוע בנו"

קובי מנדל

9.4.2008 / 19:32

חבר ועדת וינוגרד פרופ' יחזקאל דרור תקף בכנס חיפה את מדיניות ישראל, ואמר כי "לימדנו את אויבינו שחטיפות מכאיבות לנו"

"אנחנו מלמדים את האויבים שלנו איך לפגוע בנו. לימדנו את אויבינו שחטיפות מכאיבות לנו ואנחנו מוכנים לשלם מחיר כבד כדי להחזיר את החטופים. כעת אנחנו מלמדים באותה הצורה את הפלסטינים שעל כמה קטיושות ישראל לא מגיבה בעוצמה", כך אמר היום (יום ד') חבר ועדת וינוגרד פרופ' יחזקאל דרור ב"כנס חיפה לאחריות חברתית" של אוניברסיטת חיפה.

פרופ' דרור אמר את הדברים בפאנל שדן בסולידריות בזמן מלחמה, והוסיף כי דו"ח וינוגרד דן בעובדה שלישראל אין אסטרטגיה כיצד להתמודד עם יכולת ה"למידה" של אויביה, דוגמת החטיפות, אולם פרק זה לא זכה לבולטות התקשורתית שלו היה ראוי. בהתייחסו לדו"ח הוסיף כי יש מאמץ מכוון להשכיח את הדו"ח מהציבור. "אולי מי שנפגע בצורה זו או אחרת מהדו"ח מנסה להשכיח אותו", אמר.

פרופ' דרור הוסיף כי מדינת ישראל יודעת לבצע בצורה טובה פעולות נקודתיות, אולם היא לוקה בהעדר חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח, ולכן מתקשה להתמודד עם מציאות דינמית משתנה. "למרות שהמלצת הליבה של ועדת וינוגרד הייתה להפוך את המועצה לביטחון לאומי לכלי אסטרטגי, המלצה זו לא יושמה".

"כל מי שטיפל בנושא, כולל מבקר המדינה, הביע את דעתו על כך שאסור למקם את רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון. משרד הביטחון עסוק גם כך במשימות קיומיות ובזמן מלחמה לא יהיה לאנשי המשרד זמן או תשומת לב לטפל בעורף. לשם כך יש את המשרד לביטחון פנים. זו טעות ממדרגה ראשונה ואומר זאת כך: ההחלטה הזו היא לא לטובת העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully