וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "חמאס אחראי לפיגוע וישא בתוצאות"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

9.4.2008 / 22:12

בעקבות הפיגוע בקרני, בו נהרגו 2 ישראלים, הטיל שר הביטחון את האחריות על חמאס. גורמים מדיניים בכירים איימו: "חמאס ישלם על הפיגוע ביוקר"

שי מכלוף

(צילום ועריכת וידאו: שי מכלוף ודו"צ)

"חמאס נושא באחריות לפיגוע והוא גם ישא בבוא העת בתוצאות. חמאס הוא הגורם השולט בעזה והוא נושא באחריות לפעולות הירי והפיגוע מעזה, כולל הפיגוע היום במעבר קרני". כך אמר הערב (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק לראש ממשלת פולין דונלק טאסק, בעקבות הפיגוע במסוף קרני, בו נהרגו שני אזרחים ישראלים, אולג ליפסון, בן 37, ולב צ'רניאק, בן 53, שניהם תושבי באר שבע. ברק כינס הערב את ראשי מערכת הביטחון לדיון באירועי היום ולביצוע הערכת מצב.

שרת החוץ ציפי לבני הגיבה אף היא לפיגוע ואמרה כי "שלטון חמאס ברצועת עזה הוא הבעיה של האזור כולו. חמאס שולט בעזה, יכול למנוע כל פעילות טרור היוצאת ממנה וישראל לא תעסוק בשאלה איזה ארגון ביצע את הפיגוע או נשלח על ידי החמאס. האחריות לכל אירועי הטרור היא של החמאס והוא הכתובת - על כל המשתמע ונגזר מכך".

גורמים מדיניים בכירים אמרו לאחר הפיגוע, כי "אנו מטילים את מלוא האחריות על חמאס. אף פיגוע שכזה לא יוצא לדרך ללא אישורם. בעוד הם מלינים על העוצר - הם פוגעים במסוף שמעביר להם ציוד ואספקה. חמאס ישלם על הפיגוע הזה ביוקר".

"הפיגוע היום מוכיח שוב שהטרוריסטים ברצועת עזה לא רק תוקפים ישראלים, אלא מנסים לפגוע גם בתשתית האזרחית המאפשרת חיים נורמליים בעזה", אמר גורם בכיר נוסף. "כל מי שעיניו בראשו מבין כי מטרתם של המחבלים היא להרוג ישראלים רבים ככל האפשר ולערער כל ביטוי של דו קיום בין ישראלים לפלסטינים, כפי שהדבר מתקיים במעברי הגבול בין ישראל לרצועת עזה".

היום בצהרים חדרה למסוף קרני חוליה של ארבעה חמושים פלסטינים. בקרב יריות שהתפתח במקום נהרגו שני עובדי חברת "דור אנרגיה", בשנות השלושים לחייהם. במשך דקות ארוכות נמשכו חילופי האש, מלויים במטח כבד של פצצות מרגמה. המחבלים נמלטו חזרה לרצועה, וכוח צה"ל פתח במרדף. שניים מהמחבלים נהרגו מפגיעה של טיל טנק סמוך לקרני. שני המחבלים האחרים נהרגו מפגיעת טיל שירה כלי טיס של חיל האוויר על המכונית בה נסעו כשניסו להימלט.

"להפסיק לספק להם דלק וחשמל"

ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) טען כי "פיגוע הטרור היה נמנע אילו הממשלה היתה מתנתקת מעזה הלכה למעשה, כלומר מפסיקה לאלתר אספקת דלקים וחשמל לרצועה". לדבריו, "מעורבותם של אנשי פתח מחייבת את ישראל לראות בו ארגון טרור לכל דבר ועניין".

גם ח"כ זאב אלקין (קדימה) קרא להקשיח את פעילות ישראל נגד הפלסטינים בעזה. "האירוע הטרגי הוא הוכחה נוספת לצורך שלנו להפעיל יד קשה הרבה יותר מול חמאס וארגוני טרור אחרים". הוא הוסיף כי "הגיע הזמן שגם ההנהגה הפוליטית של ארגוני הטרור תדע שהיא יכולה לשלם אישית על הפיגועים. הדיפת האיום על חיי אזרחי ישראל צריכה להיות המטרה הראשית של הממשלה ולא משא ומתן וירטואלי עם מנהיג וירטואלי".

לעומתם, קרא ח"כ רן כהן (מרצ), לשמור על איפוק. "אני מגנה הרג חפים מפשע וקורא לפלסטינים להתנער מהטרור", אמר, " ולשר הביטחון אני קורא לשמור על איפוק, לא להגרר ולא להתלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully