וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה

יהושע בריינר וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.4.2008 / 22:16

צה"ל תקף רכב בדרום הרצועה, בו נסעו שניים מהמעורבים בפיגוע בקרני. קודם לכן נורה פלסטיני למוות סמוך למעבר סופה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הפלסטינים מדווחים כי פלסטיני נהרג הערב (רביעי) מאש צה"ל סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. עוד דווח, כי חיל האוויר תקף מכונית בשכונת סג'אעייה שבעיר עזה. לדברי מקורות פלסטינים, פעיל ג'יהאד איסלמי נהרג בתקיפה ושלושה בני אדם נוספים נפצעו.

בצה"ל אישרו כי חיל האוייר תקף רכב בו נסעו שניים מהמעורבים בפיגוע במעבר קרני היום בצהריים. אחד הנוסעים היה אחד המחבלים שהשתתפו באופן פעיל בחדירה. כמו כן, בצה"ל אישרו, כי חייילים ירו הערב לעבר פלסטיני סמוך לגדר המערכת, צפונית למעבר סופה. על פי החשד, הפלסטיני עסק בשיגור פצצות מרגמה זמן קצר קודם לכן. מצה"ל נמסר עוד כי זוהתה פגיעה בפלסטיני.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים, כי בתגובה לפיגוע שיגר חיל האוויר הישראלי טיל לעבר מכונית אזרחית בשכונת סג'אעייה שבמזרח העיר עזה. לפי הדיווח, שלושה בני אדם נהרגו ועוד חמישה נפצעו. שניים מההרוגים אחים. בתקיפה נוספת בסג'אעייה נהרג חמוש פלסטיני. בצה"ל מאשרים את התקיפות.

מוקדם יותר, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי "פלוגות אל-קודס", הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית וגדודי המוג'אהידין של הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, נטלו אחריות משותפת על פיגוע החדירה למסוף קרני הסמוך לקיבוץ נחל עוז שבמרכז רצועת עזה. לדברי שלושת הארגונים, "הלוחמים הפלסטינים מנהלים עימותים חריפים עם כוחות צה"ל".

בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" אמר אבו מוג'אהד, דובר הזרוע הצבאית של וועדות ההתנגדות העממית, כי "מטרות הפיגוע היו לחטוף חיילים ישראלים ולשבור את המצור מעל רצועת עזה". דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, אבו אחמד, אמר בראיון לרשת כי "הלוחמים הפלסטינים שנטלו חלק בפעולה שבו לרצועה בשלום". לדבריו, הם מתכננים לבצע פעולות נוספות על מנת להביא להסרת המצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully