וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוסובה אימצה חוקה חדשה

9.4.2008 / 14:24

בחוקה החדשה של קוסובה מתחייבת המדינה הטריה לבנות עתיד חופשי כ"מדינה עצמאית, ריבונית, דמוקרטית, ייחודית ומאוחדת"

קוסובה אימצה היום (רביעי) חוקה חדשה שתיכנס לתוקפה באמצע יוני, כשהאו"ם ישלים את תהליך העברת השליטה למדינה העצמאית הטריה. חודשיים לאחר שהמחוז האלבני ברובו הכריז על עצמאותו בתמיכת המערב, תמך הפרלמנט בקוסובה בחוקה אף מבלי לערוך הצבעה בנושא.

החוקה קובעת כי קוסובה היא מעתה רפובליקה חילונית, "מדינה עצמאית, ריבונית, דמוקרטית, ייחודית ומאוחדת". קוסובה הביעה את מחויבותה "לבנות עתיד...כמדינה חופשית, דמוקרטית ואוהבת שלום שתהיה מולדתם של כל אזרחיה", נכתב בחוקה.

החוקה תיכנס לתוקפה ב-15 ביוני, כשמשלחת האו"ם שפיקחה ושלטה במחוז הרסבי לשעבר מאז 1999 יעביר את השלטון למנהיגים האלבנים ולכוח המשטרה החדש וצוותי המפקחים מטעם האיחוד האירופי. כוח האו"ם אמר כי גם אחרי יוני יישאר באזור בצורה זו אחרת במסגרת סעיף 1244 של מועצת הביטחון של האו"ם.

קוסובה כבר עתה מנהלת את ענייניה, אך החוקה תיצור באופן רשמי את משרד חוץ, משרד הגנה, משטרה, בית משפט חוקתי וסוכנות מודיעין. החוקה תספק גם אמצעי הגנה של המיעוט הסרבי המתגורר בקוסובה.

ב-17 בפברואר הכריז קוסובו על עצמאות חד צדדית. בהצהרה תמכו מעל ל-30 מדינות, לרבות ארצות הברית ומרבית החברות באיחוד האירופי. סרביה, בתמיכת רוסיה, סירבה לקבל את הצהרת העצמאות והיא תומכת בהטלת חרם על המדינה הצעירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully