וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת: להסדיר הופעת ילדים בריאליטי

9.4.2008 / 13:58

הוועדה לשלום הילד בכנסת קיימה היום דיון בנושא השתתפות ילדים בתכניות ריאלטי, ש"עושות שימוש מבזה בילדים לשם הרייטינג"

בוועדה לשלום הילד בכנסת התקיים היום דיון בפגיעה בילדים המשתתפים בתכניות ריאליטי. בתום הדיון, החליטה הוועדה כי יש לקבוע כללים ל"מותר ואסור" לגבי התוכן שיוצג בתכניות באופן מיידי, וקבעה כי "על ערוצי הטלוויזיה לגלות אחריות גדולה יותר ולהעמיד קווים אדומים להשתתפות ילדים בתכניות טלוויזיה".

הדיון התקיים בעקבות פנייתו של ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) בנוגע לתכניות דוגמת "סופר נני" ו"אלופים של החיים" של הקואצ'ר אלון גל. במהלך הדיון אמר אלדד כי "אחד הכללים הראשונים של עובדים ברפואה זה - אל תזיק אם אתה לא בטוח שתביא תועלת. מה זה עושה לילדה כשנדבקת בה תדמית ילדה שמנה שאמא לא אהבה אותה? הורים לא יכולים לוותר על זכויות של ילדיהם".

חבר הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו) הגן דווקא על אלון גל, עמו הוא מנהל בימים האחרונים פרויקט מנהיגות. במסגרת התכנית מאמן גל קבוצת צעירים מכפר נוער. "איך לא שואלים איך המשפחות הגיעו למצב הזה?", שאל. "אולי תסבירו לי למה לא מטפלים במשפחות האלה? הכנסת צריכה לטפל באלה שעוברים על החוק, ואם יש שיטות נוספות שיכולות לסייע למשפחות במצוקה, בואו נבחן אותן ולא נשלול אותן מראש".

אלון גל עצמו סיפר בדיון כי בעקבות התכנית שלו ניגשה אליו אתמול קבוצת ילדים בני 13 ו-14, וניהלה איתו שיחה על ערך עצמי.

"תעודת כבוד לערוצים המסחריים"

יו"ר הוועדה נדיה חילו (העבודה) סיכמה את הדיון, ואמרה כי נראה שלא פעם נעשה שימוש מבזה בילדים לשם הרייטינג. "חשוב שהופעת הילדים תהיה מבוקרת, מתוך מחשבה על זכויותיו וטובתו של הילד. הוועדה קוראת להכין באופן מיידי כללים של מותר ואסור".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השניה, הגיב לדברים: "העובדה שתכניות כאלה שמשודרות בפריים טיים עוסקות בנושאים חינוכיים וחברתיים היא תעודת כבוד לערוצים המסחריים שבוחרים להתמודד בסוגיות מורכבות של חינוך וערכים בפריים טיים".

"עדיין צריך לשאול את השאלות ולאפשר לילדים להופיע, אך עם כל הבדיקות והאזהרות הדרושות. צריך לאזן בין טובת הילדים וחופש הביטוי. ברור לנו שצריך לקיים סוג של רגולציה עצמית ואנחנו נבדוק הגברת עקרונות לביקורת עצמית. במקרים קיצוניים בפרומואים או בפרסומות התערבנו והורדנו את האייטמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully