וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי: "להוציא את המתעללים מחוץ למחנה"

9.4.2008 / 12:30

בהתייחסות ראשונה של אישיות רבנית בכירה לפרשיות ההתעללות, קורא הרב הראשי יונה מצגר: "חובה עלינו להתנער מכך"

בהתייחסות ראשונה של אישיות רבנית בכירה לפרשיות ההתעללות בילדים שנחשפו לאחרונה, מגנה הרב הראשי לישראל יונה מצגר בגילוי דעת חריף את ההורים המתעללים ותוקף ברמיזה גם את אליאור חן – הרב שנמלט לקנדה לאחר שנחשד בהנחיית האם המתעללת מירושלים וחבריה.

"דווקא בימים אלו שלפני חג הפסח המתקרב ובא, שמענו לחרדתנו גילויים מזעזעים על מי שמכנה עצמו 'רב', אשר הורה לעשות מעשים אלימים המנוגדים בתכלית לדרך התורה ואין בהם ולא כלום עם המושג 'חינוך'", כתב הרב מצגר בגילוי הדעת. "שמענו גם על הורים המתעללים בילדיהם הרכים באופן שאינו עולה על דעת בן אנוש וכל השומע תצלנה אוזניו ותסמרנה שערות ראשו".

"חובה עלינו לנער חוצננו מכך, ולגלות דעתנו ברבים, כי אין לנו אלא את דרכי החינוך באהבת אמת ובדרכי נועם אשר קיבלנו מדורי דורות, וכל המשנה, הרי הוא בכלל מחטיאי הרבים ועתיד ליתן על כך את הדין. ומי יוכל לשער את גודל חילול השם ועוצמת הנזק החמור אשר גורמים הם במעשיהם הנאלחים וממיתים הם בכך קלון וחרפה לעמנו בכלל ולשומרי תורתנו בפרט".

הרב הראשי קרא להוציא את האנשים המתעללים "מחוץ למחנה" וביקש מרבני הערים להקדיש את דרשות "שבת הגדול", בשבת הקרובה, להשמעת דעת תורה נגד המעשים האכזריים.

לדברי מקורבים לרב מצגר, הוא התחבט ממושכות אם להוציא את גילוי הדעת, העלול לשייך את המתעללים לציבור שומרי המצוות, אלא שבתקופה האחרונה הגיעו ללשכת הרב הראשי מכתבים רבים, ביניהם גם מח"כ קולט אביטל (העבודה), התמהים על חוסר ההתייחסות הרבנית לפרשות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully